نویسنده: علی گودرزی
// شنبه, ۷ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۲

توضیحات سازندگان Sifu؛ کاراکتر بازی پس از هر بار مردن پیرتر می‌ شود

در جریان رویداد Future Games Show یک ویدیو از بازی Sifu پخش شد که در جریان آن، سازندگان این اثر به توضیح برخی از مکانیزم‌های گیم‌پلی و قصه‌ی بازی پرداختند.

بازی Sifu یکی از آثاری بود که در جریان آخرین رویداد State of Play از آن رونمایی شد؛ یک بازی با محوریت هنرها و فنون رزمیِ شرقی که توانست توجه تعداد بالایی از گیمرها را به‌خودش جلب کند. این بازی در استودیو اسلوکلپ (Sloclap) تولید خود را طی می‌کند و در تاریخی نامعلوم از سال ۲۰۲۱، راهی پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و پی‌سی می‌شود.

اخیرا و در جریان آخرین اخبار بازی، یکی از موسسان استودیو نام‌برده طی برگزاری رویداد Future Games Show و در قالب یک ویدیو از پیش ضبط شده، به‌ارائه‌ی یک‌سری توضیحات حول محور بازی نام‌برده، پرداخت. اولین مورد از این توضیحات، به‌داستان بازی برمی‌گردد. بازی «سیفو» (که در زبان چینی یعنی «استاد») قصه‌ی یک کنگ‌فوکار جوان را تعریف می‌کند که خانواده‌اش به‌دست ۵ قاتل مرموز، کشته‌ شده‌اند. این مرد حالا در مسیر خون‌خواهی خانواده‌اش قرار گرفته و می‌خواد آن ۵ قاتل را به‌سزای اعمالشان برساند. بازی سیفو در ۵ محیط مختلف جریان پیدا می‌کند. گیمر در این ۵ محیط هم‌زمان می‌تواند هم از مهارت خود در کنگ‌فو کمک بگیرد و هم از وسایل/سلاح‌های سرد که در محیط جای‌گذاری شده‌اند استفاده کند.

مبارزه با چوب در بازی Sifu

آموزه‌های فنی و معنوی کنگ‌فو و فرهنگ کشور چین، همگی از مهم‌ترین مولفه‌های قصه و گیم‌پلی بازی سیفو خواهند بود. هر ۵ خبیث اصلی بازی که هر کدامشان یکی از «باس‌»های بازی هستند،‌ ضمن تسلط روی قسمت‌‌های به‌خصوص از کنگ‌فو، به یک المان مهم از افسانه‌های فرهنگ چین اشاره دارند. ۵ عنصر چوب، آتش، آب، آهن و سنگ، هر کدام معرف یکی از باس‌های بازی خواهند بود که مستقیما،‌ تکه‌ای از افسانه‌های کشور چین را نمایان می‌کنند.

بازیکنان با هر بار کشته شدن، درحالی به‌بازی برمی‌گردند که شخصیت تحت کنترل‌شان پیر و پیرتر شده است. سازنده‌ی بازی علت این ویژگی از بازی را بدین صورت عنوان می‌کند که کنگ‌فو یک رشته‌ی سخت است که استاد شدن در آن، سال‌ها تمرین سخت و مستمر را طلب می‌کند. در این بازی و پس از هربار مرگ، قهرمان قصه پیرتر و باتجربه‌تر می‌شود. موردی که هم به‌شکل ظاهری (سفید شدن مو/ریش) و هم از منظر فنی (باتجربه‌تر شدن و مرگ‌بارتر شدن کاراکتر) تاثیر خودش را در بازی می‌گذارد و کاری می‌کند تا گیمر احساس «سختی کشیدن و به‌دست آوردن مهارت» را در وجودش حس بکند. سیفو یک بازی چالش‌برانگیز خواهد بود که فرصت‌های بازگشت مجدد پس از مرگ در آن، محدود است.

بازی سیفو در تاریخی نامشخص از سال ۲۰۲۱ راهی پلی استیش 5، پلی استیشن 4 و پی‌سی (فروشگاه اپیک گیمز) می‌شود. در ادامه توجه شما را به این ویدیو جدید، جلب می‌کنیم.

دانلود از آپارات


منبع Gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده