// جمعه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۵

شایعه: قیمت پلی استیشن 5 دیجیتالی و عادی به ترتیب ۳۹۹ و ۴۹۹ دلار خواهد بود

گزارش‌ها خبر از این می‌دهند که سونی قبلا می‌خواست پلی‌استیشن 5 دیجیتالی و پلی‌استیشن 5 دیسک‌خور را با قیمت‌های ۴۴۹ و ۵۴۹ دلار عرضه کند. ولی حالا قیمت هرکدام را ۵۰ دلار پایین آورده است.

سونی از مدت‌ها قبل به‌صورت ضمنی گفته بود که تا زمان اعلام قیمت ایکس باکس‌های نسل ۹ مایکروسافت صبر می‌کند تا با قیمت‌گذاری خود به آن واکنش نشان بدهد. اکنون هم به نظر می‌رسد که پس از افشای قیمت ایکس‌باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس و تایید همه‌ی اطلاعات توسط شرکت آمریکایی، سونی طی چند روز آینده‌ی تمامی اخبار مرتبط با پلی استیشن 5 از جمله قیمت و زمان عرضه‌ی آن را اعلام خواهد کرد.

مطابق گزارش منتشرشده از سوی رسانه‌ی بریتانیایی GameReactor، هر دو کنسول نسل ۹ سونی که فقط در دیسک‌خور بودن و نبودن با یکدیگر تفاوت دارند، در تاریخ ۱۳ نوامبر (۲۳ آبان) عرضه می‌شوند؛ سه روز بعد از عرضه‌ی ایکس‌باکس‌های جدید مایکروسافت. البته برخی منابع نیز باور دارند که کنسول در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان) به بازار می‌رسد.

همچنین ظاهرا سونی برای اینکه قیمتی رقابتی داشته باشد، پلی‌استیشن 5 عادی با قابلیت اجرای دیسک را با قیمت ۴۹۹ دلار و پلی‌استیشن 5 کاملا دیجیتالی (غیر دیسک‌خور) را با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه خواهد کرد. جدیدترین اخبار بازی نشان می‌دهند که این‌گونه شرکت ژاپنی می‌تواند در تبلیغات خود بگوید همان‌گونه که نسل ۸ را با کنسول ۳۹۹ دلاری پلی استیشن 4 آغاز کردید، در نسل ۹ هم بازیکنان می‌توانند با خرید PS5 دیجیتالی و ۳۹۹ دلاری سرگرم شوند.

در هر حالت از آن‌جایی که ظاهرا پیش‌فروش رسمی کنسول پلی‌استیشن 5 نهایتا از ۱ اکتبر (۱۰ مهر) آغاز خواهد شد، دیگر زمان بسیار کمی تا اعلام تمامی اطلاعات رسمی باقی‌مانده راجع به PS5 توسط سونی باقی مانده است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده