// شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۱

دوال سنس ممکن است دارای حسگر تشخیص اثر انگشت باشد

طبق یک پتنت ثبت اختراع جدید ثبت شده، احتمال وجود حسگر اثر انگشت روی کنترلر دوال‌ سنس پلی ‌استیشن 5 وجود دارد.

در یکی دیگر از ثبت اختراع‌های مشاهده شده مربوط‌به کنترلر DualSense سونی، جزییاتی راجع به وجود یک حسگر اثر انگشت روی این دسته برای شناسایی کاربر و باز کردن قسمت‌های مختلف کنسول پلی ‌استیشن 5 مورد اشاره قرار گرفته است. اگر این قابلیت وجود داشته باشد، کارکردی مشابه با تلفن‌های هوشمند خواهد داشت و علاوه‌بر قابلیت‌های ذکر شده، می‌تواند نشان‌گر وجود ویژگی تأیید دومرحله‌ای در پلی‌استیشن 5 باشد. 

دسته پلی استیشن 5 چندی پیش توسط شرکت سونی معرفی شد که در آن ویژگی‌های جدیدی همانند بازخورد هپتیک و تریگرهای تطبیق‌پذیر دیده می‌شود.

علاوه‌بر این، در این کنترلر دکمه‌ی جدیدی به‌نام Create وجود دارد که جای دکمه‌ی Share دسته‌ی DualShock 4 را می‌گیرد، اما به‌نظر می‌رسد که کارکرد یکسانی با آن داشته باشد. از لحاظ طراحی نیز سونی شکل آشنا و قابل تشخیص کنترلرهای پلی‌استیشن را حفظ کرده و درعین‌حال در ظاهر و حس در دست گرفتن آن بهبودهایی را ایجاد کرده است.

بااین‌حال، باتوجه به اینکه سونی هنوز چیزی راجع به وجود حسگر تشخیص اثرانگشت روی کنترلر دوال‌ سنس صحبت نکرده است، نمی‌توان به‌صورت قطعی راجع به آن اظهارنظر کرد. باید منتظر اعلام رسمی سونی در ارتباط با ویژگی‌های بیشتر کنسول نسل بعدی خود، باشیم. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده