// چهار شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۵

اطلاعات بیشتری از Backwards Compatibility پلی استیشن 5 منتشر شد

جیم رایان در جدیدترین گفت‌وگوی خود اعلام کرده است که فهرست دوستان کاربران پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 هم یکی است.

با اینکه سونی در نمایشگاه E3 2019 حضور ندارد، اما شاهد انتشار اخبار بیشتر حول ویژگی‌های پلی استیشن 5 یا همان کنسول نسل بعد سونی هستیم. باتوجه‌به جدیدترین اخبار کنسول های بازی، اخیرا جیم رایان، رئیس بخش پلی استیشن سونی، گفت‌وگویی را با CNET انجام داده است و در جریان این مصاحبه جیم رایان در مورد ویژگی‌های پلی استیشن 5 توضیحات بیشتری را ارائه کرده است.

یکی از موارد جالبی که وی در طول صحبت‌هایش به آن اشاره کرده است، عبارت Cross-Generational Play است. با استفاده از این قابلیت بازیکنان پلی‌استیشن 5 در کنار پلی استیشن 4 می‌توانند بازی‌های خود را انجام بدهند. همچنین مشخص شده است که لیست دوستان هر دو پلتفرم هم یکی است (لیست دوستان‌تان به کنسول جدید منتقل می‌شود). جیم رایان دراین‌باره می‌گوید:

اینکه آیا این ویژگی Backwards Compatibility یا Cross-Generational Play است، اما این اجازه را به ما می‌دهد که جامعه کاربری خود را به‌راحتی به نسل بعد منتقل کنیم. همچنین شما را سر دوراهی قرار نمی‌دهیم که برای ادامه دوستی‌های خود روی نسل فعلی باقی بمانید یا به نسل بعد نقل مکان کنید.

وجود Backwards Compatibility مورد مهمی است که PS4 فاقد آن بود و جیم رایان در گفت‌وگوهای گذشته خودش هم اعلام کرده بود که وجود این ویژگی و همچنین Cross-Gen Play، موارد مهمی هستند که باید به آن‌ها اهمیت داد و باعث وجود یکپارچگی در انتقال کاربران از این نسل به نسل بعد می‌شود. در ادامه جیم رایان به این مورد اشاره کرده است که حافظه ذخیره‌سازی SSD کنسول PS5، روی نسخه استاندارد کنسول مورد استفاده قرار گرفته است و نیازی نیست برای بهره بردن از مزیت‌های این درایو، نسخه‌های گران‌تر این کنسول را خریداری کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که جیم رایان به آن اشاره کرده است، پشتیبانی پلی‌استیشن 5 از نمایشگرهای 4K با رفرش ریت (نرخ بازسازی تصویر) ۱۲۰ هرتزی است. در واقع این Refresh Rate دو برابر تلویزیون و مانیتورهای معمولی است که ۶۰ هرتز هستند. همچنین از جیم رایان پرسیده شد که چرا اطلاعات این کنسول زودتر از رونمایی رسمی‌اش در حال انتشار است که جیم رایان، در‌این‌باره اعلام کرده است که به‌خاطر جلوگیری از منتشر شدن شایعات، این کار را انجام داده‌اند. در حال حاضر کیت‌های توسعه‌دهنده پلی‌استیشن 5 در دسترس توسعه‌دهنده‌های مختلفی قرار گرفته است و آن‌ها می‌خواستند که خودشان اشخاصی باشند که اطلاعات کنسول نسل آینده‌شان را در دسترس کاربران قرار می‌دهند.

بااین‌تفاسیر باید منتظر ماند و ببینیم PS5 در چه زمانی به‌صورت رسمی معرفی می‌شود و چه قیمتی خواهد داشت. نظر شما کاربران زومجی چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده