نویسنده: سعید نیکبخت
// شنبه, ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۲

سود بخش پلی‌استیشن، سونی را نجات داده است

سونی بلاخره تصمیم گرفت بودجه‌ی بخش تلویزیون و تلفن‌همراه خود را کاهش دهد و این پول را در بخش پلی‌استیشن که در این سال‌های سخت، کمپانی را از مرز ورشکستگی نجات داده تزریق کند.
با وجود ضرری که دو بخش تولید تلویزیون و تلفن‌همراه به سونی وارد می‌کردند، این کمپانی طی سال‌های متوالی برای آن‌ها پول خرج می‌کرد. در حال حاضر مدیران سونی انجام این کار را متوقف کرده‌اند و قصد دارند با خرج کردن این پول در بخش  پلی‌استیشن، وضعیت سودآوری خود را بهبود بخشند. براساس گزارشات منتشر شده، سونی تولید برخی از تلویزیون و تلفن‌های همراه خود را کاهش داده است و این پول را در قسمت پلی‌استیشن تزریق کرده است. هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki)، رئیس جدید بخش موبایل سونی در این رابطه گفته است:
هدف ما به دست آوردن سهم عظیمی از بازار نیست، تنها هدف ما به دست آوردن سود بیشتر است.
به لطف متوقف کردن تولید مدل‌هایی که سود زیادی ندارند، سونی انتظار دارد سود دو بخش تلفن‌همراه و تلویزیون در طی سال‌های آتی افزایش یابد. بخش پلی‌استیشن سونی همچنان به عنوان یکی از بزرگترین و سودآورترین قسمت‌های سونی به کار خود ادامه می‌دهد. با توجه به فروش فوق‌العاده‌ی پلی‌استیشن 4، سران سونی  پول زیادی را به این بخش تزریق کرده‌اند. سونی انتظار دارد سود این بخش تا سه سال آینده 25 درصد افزایش یابد و به مبلغ 13.6 میلیارد دلار برسد. علاوه بر این، سونی انتظار دارد از بخش دوربین‌های خود هم سود خوبی  به دست آورد. پس از سال‌های طولانی، سرانجام سونی تصمیم گرفته به استراتژی قدیمی خود و توجه زیاد به بخش پلی‌استیشن برگردد و پول‌های سهامداران را در قسمت‌هایی که سود زیادی ندارد خرج نکند. این کار سونی مورد توجه سهامداران قرار گرفته است و در هفته‌ی اول، سهام این کمپانی افزایش 6 درصدی داشته است. [button type="button" variation="btn-default"]منبع: [button type="button" variation="btn-success"]VG247[/button]  


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده