نویسنده: سعید نیکبخت
// دوشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۹

بانجی: نقد بازی‌های تمام آنلاین کار سختی است

انتشار بازی Destiny با اینکه مورد استقبال شدید هواداران قرار گرفت، اما تا حدی برخورد سرد منتقدین را به دنبال داشت. استودیو بانجی از این موضوع خوشنود نیست و مشکل اصلی را خود منتقدین می‌داند. در ادامه با جزئیات خبر همراه باشید.
نقدهایی که از بازی Destiny منتشر شد ضد و نقیض بودند و اکثر منتقدان  المان‌هایی که از یک بازی AAA و بزرگ انتظار می‌رفت را در این بازی پیدا نکردند. با این حال فروش  بازی عالی بود و نظر مخاطبان زیادی را هم به خود جلب کرد. منتقدها که نقش بسیار بزرگی را در صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایفا می‌کنند، نظرات متفاوتی را در رابطه با این بازی داشتند. پیت پارسونس (Pete Parsons)، مدیر عامل استودیوی بانجی عقیده دارد نقد بازی های تمام آنلاین کار سخت و مشکلی است. به عقیده‌ی وی برخی منتقدان این بازی را به صورت کامل تجربه نکرده‌اند و این کار بر روی نقدهای آن‌ها تاثیر گذار بوده است. طی مصاحبه‌ی اخیری که با پارسونس انجام شد، وی در رابطه با نقدهای منتشر شده از این بازی صحبت‌های جالبی کرده است:
هنوز هم منتقدانی وجود دارند که در حال بازی کردن Destiny هستند. برای نقد کردن بازی هایی مثل Destiny، ده تا یازده ساعت بازی کردن کافی نیست. اگر من منتقد بودم، نقد کردن این‌گونه بازی‌ها برای من غیرممکن بود.  طی 10 ساعت تنها می توان بخش هایی از داستان، بخش چندنفره و Co-op را تجربه کرد. بنابراین سوال مهمی که برای نقدهای آینده پیش می آید این است: چگونه باید بازی هایی مثل Destiny را مورد بررسی قرار داد؟
تا چه حدی با نظرات سازندگان Destiny موافق هستید؟ آیا نمرات متوسط این بازی به خاطر بی دقتی منتقدین بوده است یا بانجی سعی در توجیه خود دارد؟ منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده