نویسنده: زومجی زومجی
// پنجشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۰

بازی جدید سازندگان Amnesia ترس را بار دیگر معنی خواهد کرد

فریکشونال گیمز (Frictional Games) سازنده  بازی Amnesia قصد دارد با عرضه بازی جدید خود، سبک «ترس» را با شیوه‌ای جدید برای مخاطبان خود معنی کند. با ادامه جزئیات همراه زومجی باشید.
توماس گریپ (Thomas Grip) رئیس استودیوی فریکشونال گیمز می‌گوید پروژه جدید آن‎ها با نام SOMA، تجربه‌ای متفاوت‌تر از Amnesia: The Dark Descent در سبک ترس خواهد بود. او در این زمینه می‌گوید:
من امیدوارم مردم به خوبی این تجربه جدید را احساس کنند. فکر می‌کنم این روزها بازی‌های زیادی وجود دارند که در آن‎ها فقط باید از دست هیولاها فرار کنید، و به نظرم مردم  درحال بی‌تفاوت شدن نسبت به اینگونه بازی‌ها هستند. هدف ما در ساخت SOMA، تجدید حیات دوباره سبک «ترس» است؛ دقیقا همانند کاری که Amnesia انجام داد. آیا بازی جدید به اندازه Amnesia ترسناک خواهد بود؟ من که اینگونه فکر می‌کنم! البته پروژه جدید ما مثل Amnesia که تنها به فرار کردن و پنهان شدن از دست هیولاها محدود نمی‌شود؛ بلکه SOMA تجربه‌ای عمیق‌تر، دیوانه‌وارتر و وحشتناک‌تری در سبک ترس خواهد بود.
Amnesia در زمان عرضه خود،  چیزی بیش از استانداردهای سبک ترس را در مقایسه با دیگر هم‌سبک‌های خود ارائه می‌کرد. گریپ ‌می‌گوید دشمنانی که در SOMA باید با آن‌ها دست و پنجه نرم کنید، شبیه هیچ کدام ازهیولاها در بازی‌های دیگر نیستند.
هیولاهایی که مشاهده می‌کنید به هیچ وجه به دشمنان شما در بازی‌هایی مثل Resident Evil یا Outlast شباهتی ندارند. شما تنها تعداد کمی از اینگونه دشمنان را مشاهده می‌کنید و ما سعی می‌کنیم از آن‌ها بیش از اندازه استفاده نکنیم.
بیشتر موجودات تنها در یک یا دو مکان مشخص شده وجود دارند و همیشه برای شما تهدید حساب نمی‌شوند؛ بلکه در بعضی از مواقع  برای انجام بعضی از کارها به کمک آن‌ها نیاز خواهید داشت.
امیدوارم این کار به بازیکنان یک حس پارانوئیدی (روانی) بدهد؛ زیرا هنگامی که با این موجودات مواجه می‌شوید، درمورد عملکرد خود با آن‌ها مطمئن نیستید. تمامی موجودات در بازی، قوانین و روش‌های مخصوص به خود را دارند که باید آن‌ها را متوجه شوید. به بعضی‌ها نمی‌توانید مستقیما نگاه کنید، بعضی‌ها تنها با صدا حرکت می‌کنند و دیگر موجوداتی که در بازی با آن‌ها آشنا می‌شوید. پس نه تنها شما نمی‌دانید موجودی که با آن مواجه شده‌اید خطرناک است یا خیر، بلکه باید راه درست درگیر شدن با آن‌ها را هم بدانید.
توضیحات گریپ بسیار هیجان انگیز به نظر می‌رسد. SOMA در سال ۲۰۱۵، برای لینکوس، مک، رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد.  منبع: Vg247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده