نویسنده: آرش عیاری
// شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۰

چگونه بازی‌های قدیمی داس را روی مک اجرا کنیم

تجربه بازی‌های قدیمی، حس نوستالژیک زیبایی است که ممکن است یک گیمر را به وجد بیاورد. اگر شما هم تجربه انجام بازی‌های داس (DOS) را در زمان کودکی داشته‌اید در ادامه با زومجی همراه باشید تا با نحوه اجرای این بازی‌ها روی سیستم عامل مک‌ آشنا شوید.
Mac-Boxer-5 اگرچه بازی‌های به یادماندنی و تاثیرگذاری که سال‌ها پیش روی سیستم عامل داس انجام می‌دادیم، به دست فراموشی سپرده‌ شده اما هنوز هم می‌توان از انجام آن‌ها و حس نوستالژی درون این بازی‌ها لذت برد. اگر شما هم علاقه دارید تا با تجربه دوباره این بازی‌ها کمی به گذشته برگردید و از کامپیوترهای مک استفاده می‌کنید، این دستورالعمل را بخوانید. برنامه‌ای که با آن می‌توان فایل‌های این بازی‌ها را اجرا کرد باکسر (Boxer) نام دارد. این برنامه‌ هم مانند نمونه‌های مشابه خود کامپیوتر شما را قادر به اجرای این‌گونه از بازی‌ها می‌کند. نکته‌ مثبتی که در رابطه با این برنامه صادق است رایگان بودن و راحتی کار با آن است.

شروع کار با باکسر

ابتدا این برنامه را از وب‌سایت باکسر دانلود کنید و پس از اتمام دانلود، فایل زیپ برنامه را باز کرده و پس از استخراج آن، ایکون باکسر را به پوشه اپلیکیشن انتقال دهید. حالا مانند تمام برنامه‌های مک، باکسر را می‌توانید از لانچ‌پد اجرا کنید. Mac-Boxer بعد از اجرای باکسر و دیدن پنجره مشابه عکس، ۳ گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد. از آنجا که هدف این برنامه، اجرای بازی‌های داس است؛ روی گزینه Browse Your Games کلیک کنید تا به آرشیو بازی‌ از پیش نصب شده و همچنین بازی‌هایی که در آینده روی این برنامه نصب خواهید کرد دست پیدا کنید. روی یکی از گزینه‌ها دوبار کلیک کنید تا بازی روی یک پنجره داس اجرا شود. Mac-Boxer-2 پس از اجرای بازی‌ خیلی راحت می‌توانید با ماوس روی گزینه‌های موجود در آن کلیک کنید و با استفاده از صفحه‌کلید به انجام بازی بپردازید. با یک کلیک ماوس روی صفحه شبیه‌ساز می‌توانید نشانه‌گر ماوس را روی صفحه بازی قفل کنید. همچنین برای بستن برنامه یا آزاد کردن نشانه‌گر ماوس از ترکیب کلیک چپ ماوس و Command استفاده کنید.

اضافه کردن بازی مورد علاقه خود به باکسر

برای اضافه کردن بازی مورد علاقه خود به باکسر، ابتدا برنامه را از لانچ‌پد اجرا کنید و پس از مشاهده صفحه اول برنامه، روی گزینه Import a New Game کلیک کنید سپس پنجره‌ای مشاهده می‌کنید که می‌توانید بازی که از قبل دانلود کردید را روی این پنجره بکشید. برای دانلود بازی‌های داس می‌توانید از این سایت استفاده کنید. Mac-Boxer-4 بعد از اینکه بازی را روی پنجره برنامه انداختید، روی گزینه Launch Installer کلیک کنید و طبق دستورالعمل‌ها بازی را نصب کرده و اجرا کنید. حالا می‌توانید ازتجدید خاطرات خوش کودکی خود لذت ببرید. اگرچه بازی‌های داس کم کم به دست فراموشی سپرده‌ شده‌اند و امروزه خیلی طرفدار ندارند اما این بازی‌ها با گذشت سال‌ها، هنوز ارزش خود را از دست نداده‌اند و تجربه دوباره آن‌ها می‌تواند تجربه  دوران کودکی را زنده کند. درصورتی که این برنامه را روی مک نصب کردید نظرات خود و این‌که چه بازی را با این شبیه ساز اجرا کردید را با زومجی در میان بگذارید. منبع: maketecheasier


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده