بازی رزیدنت ایول ۱ قرار بود اکشن‌تر باشد

پنج‌شنبه 16 مرداد 1404 - 22:51
مطالعه 2 دقیقه
کریس ردفیلد در بازی رزیدنت ایول ۱
به گفته هیدکی کامیا، ایده‌های اکشن زیادی در بازی اول سری گنجانده شدند و سپس بعد از چند مرتبه تست و بررسی حذف شدند.
تبلیغات

به نوشته اینسایدر‌گیمینگ، هیدکی کامیا که کارگردانی بازی رزیدنت ایول ۲ را بر عهده داشته است، اخیرا در واکنش به گیم‌پلی بازی Silent Hill f به یک موقعیت جالب در زمان توسعه نسخه اول سری رزیدنت ایول اشاره کرده است. به گفته این کارگردان، چندین نفر از توسعه‌دهندگان بازی در آن زمان درخواست اضافه شدن ویژگی‌های اکشن نظیر جاخالی دادن یا ضربه چاقوی قابل شارژ را ارائه کرده بوند.

شینجی میکامی، کارگردان بازی رزیدنت ایول ۱ در آن زمان به توسعه‌دهندگان اجازه داد تا ایده‌های اکشن خود را پیاده‌سازی کنند و به بررسی آن‌ها بپردازند. بااین‌حال پس از چند بار تست و بررسیِ این ویژگی‌ها مشخص شد که چندان مناسب گنجانده شدن در تجربه ترسناک و بقای رزیدنت ایول نیستند.

کامیا در ادامه توضیح داد که وقتی این مکانیسم‌های اکشن به گیم‌پلی رزیدنت ایول ۱ اضافه شدند، دیگر مبارزه با زامبی‌ها ترسناک و چالش‌برانگیز نبود؛ به همین خاطر توسعه‌دهندگان این مکانیسم‌های اکشن‌محور را کنار گذاشتند. علاوه‌بر‌این کامیا متوجه شده بود که میکامی عمدا انیمیشن عقب‌نشینی را کندتر طراحی کرده است تا به ایجاد حس ترس بیشتر در بازیکن منجر شود.

کارگردان رزیدنت ایول ۲ در ادامه به ایده‌ای اشاره کرد که در آن کریس ردفیلد یک شمشیر پیدا می‌کرد. در‌واقع پیشنهاد توسعه‌دهندگان این بود تا کریس در حال کاوش عمارتی اروپایی، یک شمشیر پیدا کند و از آن برای از بین بردن زامبی‌ها بهره ببرد. در نهایت توسعه‌دهندگان پس از بررسی این ایده دریافتند که اضافه کردن شمشیر برای کریس، بیش از حد قهرمانانه است و در نهایت این ایده را کنار گذاشتند. کامیا خاطرنشان کرد که کنار گذاشتن این ایده‌های اکشن در نهایت به او فهماند که چگونه میکامی القای حس ترس را برای سری رزیدنت ایول ضروری می‌داند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات