نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۸

امبریسر گروپ به سه شرکت مستقل تقسیم می‌شود

شرکت امبریسر گروپ تصمیم گرفته است فعالیت خود را در قالب سه شرکت مستقل ادامه دهد.

شرکت Embracer Group در یک سال گذشته موجی از اخراج کارکنان به راه انداخت و استودیوهای مختلفی ازجمله Saber Interactive و Gearbox Entertainment را به خریداران واگذار کرد. حالا این شرکت در جدیدترین قدم برای سازماندهی جدید اعلام کرد به سه شرکت سهامی‌عام به‌نام‌های Asmodee Group ،Coffee Stain and Friends و Middle-earth Enterprises and Friends تقسیم می‌شود که هرکدام به‌عنوان مجموعه‌ای مستقل عمل خواهند کرد.

این سازماندهی تازه به هر مجموعه فرصت می‌دهد تمرکز بهتری روی استراتژی‌های اصلی خود داشته باشد و روندهای متمایز و خاص‌تری برای سهام‌داران کنونی و جدید ارائه دهد. همچنین امبریسر گروپ امیدوار است پس‌از کامل کردن این تجدید ساختار، ارزش دارایی‌هایش بیشتراز گذشته ارتقا پیدا کند.

ازمیان سه شرکت مستقل، مجموعه Asmodee Group با شعار «ناشر و توزیع‌کننده پیشرو جهانی در زمینه بازی‌های رومیزی بااستفاده‌از شبکه گسترده‌ استودیویی و کاتالوگی از دارایی‌های فکری» کار خود را آغاز می‌کند. شرکت دوم به‌نام Coffee Stain and Friends به‌عنوان «توسعه‌دهنده تنوع‌طلب بازی‌ها» توصیف می‌شود که قرار است روی ساخت بازی‌های A و AA به‌همراه بازی‌های رایگان برای کنسول‌ها، موبایل و کامپیوتر کار کند و تمرکز زیادی روی درآمدهای چرخه‌ای داشته باشد.

حلقه قدرت نمادین در سری ارباب حلقه‌ها

درنهایت مجموعه Middle-earth Enterprises and Friends به‌عنوان توسعه‌دهنده‌ای قدرتمند و خلاق به توسعه و انتشار بازی‌های AAA برای کامپیوتر و کنسول‌ها می‌پردازد و در زمینه گسترش دو آی‌پی ارباب حلقه‌ها و Tomb Raider فعالیت و همکاری خواهد داشت. دراین‌میان امبریسر گروپ در استکهلم به Middle-earth Enterprises and Friends تغییرنام می‌دهد و سود سهام دو شرکت دیگر بین سهام‌داران توزیع می‌شود. ثبت و استقلال فعالیت شرکت Asmodee طی ۱۲ ماه آینده و برای Coffee Stain در سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.

لارس وینگفورز، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل امبریسر گروپ پس‌از‌این تغییر سازماندهی، یک ساختار مالکیت بلندمدت جدید شامل تمام دارایی‌های فعلی امبریسر را تشکیل خواهد داد. این مدیرعامل در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: «هیئت مدیره به‌همراه مدیریت اجرایی، پیشنهاد تبدیل گروه Embracer به سه شرکت جداگانه و ثبت‌شده را دادند. این تحول گام مهمی در گشودن ارزش سهام است.

با این سازمان‌بندی جدید، سه مجموعه مستقل قادر خواهند بود روی اجرای استراتژی‌های اصلی و استفاده از اهرم‌های قدرت خود تمرکز کنند و اتفاق‌های متمایزتری را برای سهام‌داران فعلی و آینده رقم بزنند. پس از ارزیابی دقیق گزینه‌های استراتژیک مختلف، ما عمیقا اعتقاد داریم این تصمیم به نفع همه خواهد بود و ما را در مسیر موفقیت‌های مستمر آینده قرار می‌دهد. این اقدام برای آزاد کردن تمام پتانسیل‌ هر تیم و امکان مدیریت و پیش‌روی در مسیر استراتژیک خودشان گرفته شده است.

این شروع فصل جدیدی خواهد بود که من قصد دارم به‌عنوان سهام‌داری فعال، متعهد و حمایت‌کننده از هر سه شرکت جدید با چشم‌اندازی سبز، بخشی از آن باقی بمانم. حرکت به سمت تبدیل شدن به سه شرکت مستقل، دیدگاه امبریسر برای حمایت از کارآفرینان و توسعه‌دهندگان با برنامه‌های طولانی‌مدت را تقویت می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد به ارائه تجربه‌های فراموش‌نشدنی برای گیمرها و طرفداران سرگرمی در سراسر جهان ادامه دهند.»


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده