نویسنده: حسن اکرامی
// جمعه, ۳ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۳

پشتیبانی Cloud Gaming ایکس باکس از ماوس و کیبورد در آینده

یک مهندس از شرکت مایکروسافت تایید کرد که در آینده پشتیبانی از ماوس و کیبورد به سرویس Cloud Gaming ایکس باکس اضافه خواهد شد.

در جریان رویداد Developer Presentation و براساس جدیدترین اخبار بازی، مورگان براون که یکی از مهندس‌های نرم‌افزار ایکس باکس به شمار می‌آید، در صحنه حاضر شد تا برخی از برنامه‌های آینده‌ی شرکت مایکروسافت برای آینده‌ی سرویس استریم بازی ایکس باکس را با مخاطب‌ها به اشتراک بگذارد. در جریان این رویداد، براون تایید کرد پشتیبانی از صفحه کلید و ماوس در آینده به بخش ایکس باکس کلاود گیمینگ اضافه خواهد شد. بااین‌حال براون به زمان در دسترس قرار گرفتن این ویژگی اشاره‌ای نکرد.

رویداد Developer Presentation (ارائه‌ی توسعه‌دهنده) عمدتا بر این تمرکز داشت که چگونه ایکس باکس می‌تواند به توسعه‌دهندگان در بهینه‌سازی گرافیک و کاهش لگ و تأخیر هنگام اجرای بازی‌هایشان ازطریق کلاود گیمینگ کمک کند. در ادامه مورگان براون یادآور شد که پشتیبانی ماوس و کیبورد در فضای ابری ارائه می‌شود و توسعه‌دهندگان باید برای پیاده‌سازی این کنترل‌ها در بازی‌های خود اقدام کنند.

درحالی‌که کنسول‌های ایکس باکس مدتی است از صفحه کلید و ماوس پشتیبانی می‌کنند، ما هنوز شاهد اضافه شدن این پشتیبانی به سرویس کلاود گیمینگ نیستیم. این سرویس ابری به مشترک‌های گیم پس آلتیمیت این امکان را می‌دهد تا ازطریق رایانه شخصی، لپ‌تاپ و حتی موبایل خود به فهرست بزرگی از بازی‌های ایکس باکس دسترسی پیدا کنند و با استفاده از یک اینترنت پایدار و یک کنترلر ایکس باکس، از انجام بازی‌ها لذت ببرند.

پشتیبانی سرویس کلاود گیمینگ از ماوس و کیبورد می‌تواند نیاز بسیاری از مشترکین به خرید یک کنترلر ایکس باکس را از بین ببرد و دسترسی به بازی‌های این سرویس را برای بازیکنانی که کنترلر ایکس باکس را ندارند یا ترجیح می‌دهند از ماوس و کیبورد برای تجربه‌ی بازی‌ها استفاده کنند، راحت‌تر خواهد کرد. با اینکه اطلاعات مربوط‌به زمان در دسترس قرار گرفتن پشتیبانی از ماوس و کیبورد هنوز اعلام نشده، اما مورگان براون به توسعه‌دهندگان توصیه کرده است که هرچه سریع‌تر کنترل بازی‌های خود را برای این موضوع آماده کنند.

در پایان شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی این خبر را با زومجی در میان بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده