// پنجشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

دو بازی Destiny و Hearthstone در مجموع حدود ۱ میلیارد دلار درآمد کسب کرده اند

شرکت اکتیویژن در جدیدترین گزارش مالی خود اعلام کرد که دو بازی Destiny و Hearthstone در مجموع حدود ۱ میلیارد دلار درآمد کسب کرده اند. در ادامه با زومجی همراه باشید.

این دو بازی در مجموع ۵۰ میلیون کاربر ثبت‌نام شده دارند و بازیکنان فعال بازی Destiny  به صورت میانگین در روز سه ساعت به انجام جدیدترین ساخته استودیوی بانجی می‌پردازند.

با عرضه‌ی نسخه‌ی گوشی‌های هوشمند بازی Hearthstone در تاریخ ۱۴ آپریل (۲۵ فروردین ۱۳۹۴) تعداد کاربران این بازی به رقم ۳۰ میلیون رسید. بازی Hearthstone  در بازه‌های زمانی مختلف سال ۲۰۱۴ برای رایانه‌های شخصی ویندوزی با سیستم عامل ویندوز و مک و تبلت‌های مبتنی بر سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده بود.

همچنین اکتیویژن اشاره کرد که سری بازی Call of Duty پس از رکودی که در سال ۲۰۱۳ با عرضه‌ی نسخه‌ی Call of Duty: Ghosts داشت، محبوبیت آن افزایش یافته است. با اتمام سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ در تاریخ ۳۱ مارس، فروش Call of Duty افزایش خوبی داشت و برای اولین Call of Duty استودیوی اسلچ‌همر گیمز بد نبود. اگرچه Ghosts با بد شانسی هم مواجه شد، زیرا این بازی در زمانی روانه‌ی بازار شد که بازار فروش شدیدا بین دو نسل کنسولی تقسیم می‌شد.

بلیزارد سه‌ماهه‌ی اول خوبی را با بزرگترین جامعه‌ی آنلاین تاریخ پشت‌سر گذاشت. دو رقمی شدن درصد بازیکنان در همین بازه‌ی زمانی نسبت به سال گذشته، با وجود این که بازی‌های بزرگی را در چند ماهه‌ی گذشته عرضه نکرده‌اند. مشترکین World of Warcraft  کاهش یافته ولی هنوز رقم ۷.۱ میلیون کاربر تا پایان سه‌ماهه‌ی ۲۰۱۵،‌ رقم قابل توجهی است، اما بازی Hearthstone وضعیت کاملا متفاوتی دارد.

لازم به ذکر است که نسخه‌ی بتای Heroes of the Storm در ماه ژانویه ۱۱ میلیون ثبت‌نام‌کننده داشت. این بازی در تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۱۵ برای رایانه‌های شخصی با سیستم عامل ویندوز و مک منتشر خواهد شد.

آیا عملکرد مالی شرکت اکتیویژن رضایت‌بخش می‌دانید؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده