نویسنده: محسن وزیری
// یکشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰

ولو می گوید اگر برنامه فروش مادها به بازی ها آسیب بزند، آن را متوقف می کند

گیب نیووِل، مدیرعامل ولو می‌گوید اگر برنامه‌ی جدید استیم که به کاربران اجازه می‌دهد مادهای خود را برای فروش بگذارند، به بازی‌ها صدمه‌ای بزند دیگر این کار را ادامه نخواهد داد. با صحبت‌های نیوول در این باره همراه باشید.

نیوول در بخش پرسش و پاسخ وبسایت رِدیت گفت:

هدف ما بهبود مادها و افزونه‌ها برای سازندگان‌ آن‌ها و همچنین گیمرها است. اگر کسی مانع این کار شود، قادر به فروش ماد خود نخواهد بود. در حال حاظر من نسبت به این قضیه خوشبین هستم که این کار به سود سازنده‌ها و گیمرها خواهد بود، اما ما همیشه برای محتوا ارزش بیشتری قائل هستیم.

گروه نکسوس که یک انجمن سازنده‌ی مادهای رایگان است نیز درباره‌ی برنامه‌های فروش مادها در استیم از نیوول سوالاتی پرسید. مدیرعامل ولو این اطمینان خاطر را داد که شرکت آن‌ها از سازندگان انتظار ندارد مادهای خود را فقط از طریق استیم منتشر کنند و این حتی خلاف اصول اخلاقی ولو است که به سازندگان اجازه ندهد هر کاری که می‌خواهند بکنند را انجام دهند. نیوول همچنین اضافه کرد ولو از همکاری با نکسوس برای پشتیبانی بهتر از کاربران خوشحال خواهد شد.

هدف مادهای پولی، افزایش سرمایه‌گذاری سازندگان بر روی گسترش بازی‌ها است. فکر می‌کنیم قبلاً مانع‌هایی بر سر راه رسیدن به این هدف داشتیم.

برنامه‌ی فروش مادها توسط ولو از روز پنجشنبه با بازی Skyrim آغاز شد و در هفته‌های آینده بازی‌های دیگری نیز به این برنامه اضافه خواهند شد، اما در همین چند روز بحث‌های بسیاری پیرامون این تصمیم ولو صورت گرفته است. بسیاری از کاربرها می‌گویند ولو با فروش مادهایی که تا پیش از این رایگان بودند، تنها به دنبال پول بیشتر است. یکی از مادهای پولی نیز به خاطر اینکه ویژگی‌های یکسانی با ماد دیگری داشت، از استیم حذف شد.

اما به نظر نمی‌رسد نیوول نگران مشکلاتی از این دست باشد.

این یک مشکل سر راست بین سیاست‌های ما و جامعه‌ی کاربرانمان است. من مطمئن هستم سازندگان کنترل کاملی روی مادهای خود خواهند داشت و کسی قرار نیست این روند را بر هم بزند.

در حال حاضر تقسیم درآمد حاصل از فروش مادها به گونه‌ای است که سازنده‌، تنها ۲۵ درصد از درآمد را دریافت می‌کند. نیوول در این باره می‌گوید:

سیستم پرداخت حقوق توسط سازندگان بازی تعیین شده‌ است. همانطور که قبلاً هم گفتم اگر ما در این روند اختلالی ایجاد کنیم، کاری بی‌معنی و بی‌اثر انجام داده‌ایم.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده