پیش نمایش بازی Far Cry: New Dawn

پیش نمایش بازی Far Cry: New Dawn

پنجشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۹

پس از درنوردیدن عصر حجر و زمان حال، حالا نوبت آن رسیده تا فارکرای سری هم به آخرالزمان بزند و پتانسیل‌های فراموش‌شده‌اش را در دنیایی متفاوت‌تر به نمایش بگذارد.

هنوز حتی یک سال هم از عرضه Far Cry 5 نگذشته است. اثری که نزدیک به ۱۱ ماه پیش عرضه شد و در طول این مدت هم تمام بسته‌های الحاقی‌اش را دریافت کرد، اما به نظر می‌رسد دنیای هوپ‌کانتی به قدری برای یوبیسافت جذاب و پر از پتانسیل جلوه می‌کند، که این غول فرانسوی حالا حالاها قصد بیخیال شدن و دل کندن از این جهان را ندارد. بازی Far Cry: New Dawn را نه می‌توان همانند Primal یک نسخه فرعی کاملا مستقل قلمداد کرد و نه اینکه آن را یک بسته الحاقی برای نسخه پنجم دانست. احتمالا هدف اصلی یوبی سافت از ارائه چنین اثری زنده کردن خاطرات شیرین Blood Dragon، این‌بار در هوپ‌کانتیِ رو به زوال است. جدیدترین فارکرای هر چه که باشد، قطعا اولین خواسته تمام بازیکنان این است که اشتباهات معدود فارکرای 5 را تکرار نکند و البته به سرنوشت نسخه عصر حجری این سری هم دچار نشود. حداقل با توجه به اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده است، می‌توانیم امیدوار باشیم که New Dawn هم به اندازه فارکرای 5 سرگرم‌کننده ظاهر شود و البته پازل داستانی جوزف سید و هوپ‌کانتی را هم پس از آن آخرالزمان موعود، به شکل رضایت‌بخشی به پایان برساند.

Far Cry New Dawn

ساخت بازی از ۸ ماه پیش از انتشار فارکرای 5 آغاز شده و توسعه آن حدود یک و نیم سال به طول انجامیده است

اینکه Far Cry: New Dawn به فاصله ۱۱ ماه پس از نسخه قبلی منتشر می‌شود، دلیل بر آن نیست که بازی زمان توسعه کوتاهی را در اختیار داشته است. ساخت این نسخه فرعی از ۸ ماه پیش از عرضه فارکرای 5 آغاز شد و به طور کلی زمانی نزدیک به ۱۸ ماه را به خود اختصاص داده است که نیمی از آن پس از عرضه نسخه پنجم و مشاهده بازخوردهای آن بوده است و به همین دلیل هم می‌توان امید داشت که بازی از لحاظ گیم‌پلی ایرادات مختلف خود از جمله ضعف هوش مصنوعی را برطرف کند و تجربه غنی‌تری را به بازیکنان ارائه دهد. داستان بازی در واقع دنباله نسخه قبلی است که پس از فرارسیدن روز قیامت موعود و گذشت چندین سال، حالا هوپ‌کانتی به قدری درهم ریخته‌تر از قبل شده است که حکومت بی‌رحمانه جوزف سید نیز در برابر آن عادلانه به نظر می‌رسد. در جهان آخرالزمانی بازی که همه برای یک روز بیشتر ماندن هر کاری می‌کنند، مردم به دو دسته تقسیم شده‌اند: آن‌هایی که هنوز هم به بازگشت به دوران قبل از بمباران ایمان دارند و آن‌هایی که هیچ‌چیزی از دوران ماقبل رستاخیز به یاد نمی‌آورند و به همین خاطر دلیلی برای اعتماد به گروه اول پیدا نمی‌کنند.

رو در رو شدن جوزف سید، آنتاگونیست نسخه قبلی، با دو شخصیت شرور اصلی این مجموعه می‌توانید به یکی از برجسته‌ترین بخش‌های داستان تبدیل شود

جوزف سید، آنتاگونیست اصلی فارکرای 5 باز هم در بازی حضور دارد، اما نقش او این بار منفیِ منفی هم نیست. اگر دشمنِ دشمن‌تان را دوست‌تان بدانید، پس بهتر است خودتان را با آغوش باز برای کمک‌های این مرد عجیب و غریب آماده کنید. در دنیای New Dawn آنتاگونیست‌های اصلی دو خواهر دوقلو به نام‌های Lou و Mickey هستند و جزو همان افرادی به شمار می‌روند که هیچ‌گاه زمین را خارج از این هرج و مرج کنونی‌اش ندیده‌اند. البته چیزی که آن‌ها در حال اداره‌اش هستند، در واقع میراثی است که پدرشان برای این دو برجای گذاشته است؛ گروهی بزرگ به نام Highwaymen که برای زنده ماندن در این جهان از انجام هیچ‌کاری پشیمان نمی‌شوند. پس از اینکه لو و مایکی پدرشان را مثل یک مانع، از سر راه خود برمی‌دارند، دیگر هیچ چیزی مانع فرمانروایی بی‌قانون آن‌ها نیست. دیوانگی محض، همان ویژگی شاخصی که همه آنتاگونیست‌های سری فارکرای تا به امروز داشته‌اند، در خون‌های دو خواهر دوقلوی New Dawn هم جاری است، اما چیزی‌هایی هست که این قسمت از بازی را در مقایسه با تمام نسخه‌های قبلی متمایز می‌کند. برای اولین‌بار، یوبی سافت در این نسخه تصمیم گرفته تا از شخصیت‌های منفی مونث در سری فارکرای استفاده کند که در نوع خودش بی‌سابقه است و مهم‌تر از این، برای اولین بار قرار است دو آنتاگونیست این مجموعه در برابر یکدیگر قرار بگیرند. راستش را بخواهید، از لحاظ داستانی New Dawn پتانسیل بسیار زیادی دارد و حتی این توانایی را دارد که روی دست نسخه قبلی هم بلند شود، در واقع برای اولین بار فارکرای می‌تواند از حالت دو قطبی خیر و شر خودش خارج بشود، داستانش را با پیچ و تاب بیشتری همراه کند و کاراکترهای عمیق‌تری را به نمایش بگذارد. با این حال، ریش و قیچی دست یوبیسافت است و باید دید که چطور از پس این کراس‌اوور ارزشمند برمی‌آید.

Far Cry: New Dawn

یکی از نکاتی که سازندگان تاکید خاصی روی آن داشته‌اند، انتخاب بازیگرانی هماهنگ برای موشن‌کپچر دو شخصیت لو و مایکی بوده است. با اینکه صداپیشه‌های این دو کاراکتر واقعا دوقلو نیستند اما به گفته جیمز نادیگر، کارگردان داستان بازی، هر دو بازیگر به خوبی توانسته‌اند خصوصیات کاراکتر خود را بروز دهند و از پس سکانس‌های مختلف بازی بربیایند. با این وجود، کاراکتر قابل کنترل بازی همچنان دیالوگی برای صحبت کردن نخواهد داشت و باز هم با یک شخصیت صامت همراه خواهیم بود. البته این کاراکتر، همان کسی نیست که در نسخه پنجم کنترلش را برعهده داشتیم و از منطقه دیگری وارد هوپ‌کانتی می‌شود.

استفاده از المان‌های نقش‌آفرینی در سری فارکرای هم با این نسخه پررنگ‌تر خواهد شد و سیستم‌هایی نظیر ارتقا کمپ و اسلحه برای اولین بار به کار گرفته می‌شود

یوبیسافت در طراحی جهان بازی سعی کرده است تا جایی که امکان دارد از محیط‌های آخرالزمانی کلیشه‌ای دوری کنید و به ادعای خودش «آغاز دوره‌ای جدید» را به تصویر بکشد. به همین دلیل هم وقتی به هوپ‌کانتی‌ِ ۱۷ سال بعد نگاه می‌کنیم، محیط‌های رنگارنگ با گل‌ها و گیاهان فوق‌العاده زیبایی را مشاهده می‌کنیم که شاید خیلی با مفهوم یک دنیای رو به زوال در ذهن ما همخوانی نداشته باشد، اما قطعا تجربه جدید و متفاوتی را القا خواهد کرد. وقوع بمباران هسته‌ای از طرفی هم بر روی جانوران حاضر در بازی تاثیرات غیرقابل‌انکاری داشته است و با اینکه قرار نیست شاهد هیولاهای جهش‌یافته‌ای باشیم، اما باز هم این تحولات در حیات‌وحش هوپ‌کانتی محسوس خواهد بود. بدون‌شک، هیچ چیزی در یک جهان آخرالزمانی به اندازه هرج‌ومرج‌ها و آوارهای بلااستفاده چشم‌ها را به خود درگیر نمی‌کند و New Dawn هم از این لحاظ کم و کاستی نخواهد داشت. دیگر خبری از فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و خانه‌های شخصی و بزرگ نیست. حالا مردم به شکل گروه‌های جداگانه در کمپ‌های خود روزگار می‌گذرانند و این کمپ‌ها خودش یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها جدید گیم‌پلی به شمار می‌رود. یوبیسافت که در سری Assassin's Creed نتایج مثبتی را از حرکت به سوی ژانر نقش‌آفرینی به‌دست آورده بود، حالا همین ایده را در سری فارکرای نیز گسترش داده است. کمپ‌های شما در بازی یکی از اصلی‌ترین دارایی‌های شما محسوب می‌شوند که با ارتقا بخش‌های مختلف آن، مهارت‌های جدیدی کسب می‌کنید و آیتم‌های بیشتری به‌دست می‌آورید. برای مثال اگر می‌خواهید وسایل نقلیه متنوع‌تری در اختیار داشته باشید، باید گاراژ خود را آپگرید کنید یا اگر به دنبال کرفت‌کردن آیتم‌های سلامتی هستید، باید گلخانه‌های خود را ارتقا دهید. سلاح‌های بازی هم این‌بار در ۴ سطح قابل ارتقا هستند که برای دست‌یابی به آن‌ها باید سراغ کارگاه کمپ بروید و آپگریدهای لازم را اعمال کنید. تفنگ‌ها به طور کلی میزبان تغییرات گسترده‌ای نشده‌اند، اما در کنار اسلحه‌های معمول نسخه قبلی، یک سری سلاح ویژه هم در بازی قرار گرفته که نمادی از دنیای جدیدتر بازی به حساب می‌آیند. از جمله Saw Launcher که در تیزر کوتاه معرفی New Dawn هم به خوبی به تصویر کشیده شد و در عین اینکه مکانیزم منحصربفردی دارد، از جمله اسلحه‌های کشنده و بی‌سروصدای بازی هم به شمار می‌رود.

Far Cry New Dawn

بازی در عین افزودن المان‌های جدید به گیم‌پلی، بخشی از ساختارهای قبلی را هم با بهبودهایی جدید همراه کرده است

کمپ‌های مخصوص گروه Highwaymen که با نام Outposts شناخته می‌شوند همانند نسخه قبلی در این نسخه هم حضور دارند و شما را بسیار بیشتر از قبل به چالش خواهند کشید. این کمپ‌ها در ۴ سطح مختلف دسته‌بندی می‌شوند که در حقیقت میزان سختی نفوذ به آن‌ها و همچنین سطح نیروهای حاضر در آن را به نمایش می‌گذارد. دشمنان بازی این بار در گروه‌های مختلفی با سطح‌های گوناگون تقسیم‌بندی می‌شوند که سرسخت‌ترین آن‌ها با لباس‌های زرهی و دفاعی سنگین به دنبال‌تان می‌افتند تا شرتان را کم نکنند، رهای‌تان نخواهند کرد. در حمله به کمپ‌های دشمن، این‌بار شما با گزینه جدیدی به نام غارت هم روبرو خواهید شد که به بازیکن اجازه می‌دهد تا تمام آیتم‌های ارزشمند در کمپ را ازآن خود کند و فلنگ را ببندد، اما یادتان باشد که با این کار کمپی که غارت کرده‌اید یک سطح بالاتر خواهد رفت و دفعه بعد که به آن‌جا بازگردید، با نیروهای قدرتمند‌تری روبرو خواهید شد. ویژگی Guns for Hire هنوز هم در بازی وجود دارد و کاراکترها و جانوران جدیدی به آن اضافه خواهد شد. حالت کوآپ بازی نیز سرجایش است و شما می‌توانید همراه با دوستان خود به تجربه آن بپردازید. از دیگر بخش‌های بدون تغییر بازی می‌توان به سیستم ارتقا و درخت مهارت اشاره کرد که تقریبا مشابه همان چیزی است که در فارکرای 5 تجربه کرده بودیم.

مراحل ویژه‌ای با نام Expeditions یکی از مهم‌ترین بخش‌های جدید New Dawn محسوب می‌شوند که شما را به مناطقی خارج از نقشه اعزام خواهند کرد

درست است که Far Cry: New Dawn در جهان نسخه قبلی جریان دارد، اما این بدان معنا هم نیست که شاهد بخش‌های کاملا جدیدی نخواهیم بود. مراحل ویژه‌ای با نام Expeditions به بازی اضافه شده است که شما را به مکان‌هایی خارج از هوپ‌کانتی می‌فرستد تا آیتم‌های ارزشمندی را از کمپ‌های ویژه Highwaymen بربایید. با اینکه کلیت این مراحل چیزی شبیه به تصاحب Outpostها است، اما این کمپ‌ها از لحاظ امنیتی بسیار سطح‌بالاتر از تمام اوت‌پست‌هایی است که در طول بازی با آن‌ها سروکار خواهید داشت و به همین دلیل هم باید پس از برداشتن مهمات موردنظر، سریعا خودتان را به بالگردی که در نقطه‌ای خاص منتظر شما است برسانید و از منطقه فرار کنید. سازندگان قول داده‌اند که هر کدام از مراحل Expeditions قرار است در محیطی کاملا متفاوت و متنوع جریان داشته باشد و به همین دلیل هم احتمالا از همین الان یکی از موردانتظارترین بخش‌های بازی برای گیمرها خواهد بود. در ضمن باید این را هم اشاره کنم که مراحل مربوط به Expeditions با ارتقا کمپ اصلی‌تان قابل بازی خواهند بود و به همین دلیل هم می‌توان انتظار داشت که این دسته از ماموریت‌ها با توزیع مناسبی در طول ساعات گیم‌پلی در اختیار بازیکن قرار بگیرند.

Far Cry: New Dawn

افزایش قلمرو گروه و نجات‌دادن افرادتان از دست نیروهای حریف، بر روی کمپ شما و آیتم‌هایی که به‌دست می‌آورید، تاثیرگذار خواهد بود

زندگی جمعی و گروهی در Far Cry: New Dawn فقط قرار نیست جنبه‌ای آخرالزمانی به بازی بدهد و جلوه‌ای ظاهری و نمادین داشته باشد. گروهی که در برابر Highwaymen مقاومت می‌کند و شما هم جزوی از آن هستید، با نام Survivors شناخته می‌شود که قصد دارند با گسترش قلمرو خودشان دوباره زمین را به دوران باشکوه خودش بازگردانند. هرچقدر که شما کمپ‌های خود را ارتقا دهید و افراد بیشتری را به گروه خودتان بکشانید، روحیه افراد حاضر در کمپ نیز بالاتر خواهد رفت و تعداد متحدان شما در سرتاسر نقشه بیشتر خواهد شد. از طرفی این مسئله در ارتقا کمپ‌ها و دست‌یابی به آیتم‌های مختلف نیز کمک‌حال شما خواهد بود.

در مجموع، می‌توان انتظار داشت که Far Cry: New Dawn همانند نسخه قبلی، گیم‌پلی لذت‌بخش و جذابی را ارائه دهد که با توجه به چالش‌های بیشتر آن در قیاس با فارکرای 5، شما را برای مدت بیشتری در گیرودار قسمت‌های مختلف بازی نگه‌دارد، البته به شرطی که وارد چرخه تکرار نشود و تنوع بالای ماموریت‌هایش را حفظ کند. المان‌های جدید گیم‌پلی و سروشکل تازه‌ای که نقشه بازی به خودش گرفته است، از همین الان هم جذابیت خاصی را به نمایش می‌گذارند و به ما وعده می‌دهند که قرار نیست شاهد چیزهای تکراری باشیم. در طرف دیگر، داستان بازی هم با ورود آنتاگونیست‌های جدید و همچنین حضور کاراکترهای مهم قدیمی، می‌تواند دنباله و پایان جذابی را برای ماجراهای نسخه پنجم به همراه داشته باشد. New Dawn به عنوان سومین نسخه فرعی این سری، پتانسیل بالایی را یدک می‌کشد که اگر تیم سازنده به درستی از آن استفاده کند، قطعا هم ردیف با بلاد دراگون، این نسخه را هم می‌توان به جمع آثار ماندگار فارکرای اضافه کرد.

Far Cry New Dawn

بازی Far Cry: New Dawn در تاریخ ۲۶ بهمن ماه برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر عرضه خواهد شد و قیمت نسخه استاندارد آن نیز ۴۰ دلار خواهد بود. برخلاف نسخه‌های اصلی سری، New Dawn هیچگونه بسته الحاقی یا محتوای اضافه‌ای پس از انتشار دریافت نخواهد کرد و نسخه دیلاکس بازی نیز فقط شامل چند آیتم از جمله وسایل نقلیه در داخل بازی می‌شود.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده