نویسنده: رضوان دشتی
// چهار شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸

Sekiro: Shadows Die Twice اجازه توقف میان بازی را به بازیکنان می‌دهد

بر اساس صحبت‌های اخیر استودیوی سازنده‌ی Sekiro: Shadows Die Twice، بازیکنان بر خلاف بازی‌های قبلی فرام سافتور می‌توانند در هنگام انجام بازی آن را متوقف کنند.

ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ استودیوی فرام سافتور اعلام کرد که بازی Sekiro: Shadows Die Twice از قابلیت چندنفره‌ی آنلاین پشتیبانی نمی‌کند. حال این استودیو تایید کرده است که به‌دلیل عدم وجود حالت چندنفره، بازیکنان از قابلیت Pause در این بازی استفاده کنند.

به‌غیر از نسخه‌ ریمستر Dark Souls که برای نینتندو سوییچ منتشر شد، استودیوی فرام سافتور به بازیکنان اجازه نمی‌داد تا در آثارش از قابلیت توقف میان بازی استفاده کنند. البته وجود قابلیت Pause دلیل نمی‌شود که فکر کنیم Sekiro: Shadows Die Twice از دیگر مجموعه‌های این استودیو مانند Dark Souls III یا Bloodborne آسان‌تر باشد. فرام‌ سافتور معتقد است که Sekiro اگر از آثار قبلی سخت‌تر نباشد، آسان‌تر هم نخواهد بود. طبق صحبت‌های استودیو، به‌دلیل عدم وجود حالت چندنفره، تمامی محیط‌ها و باس‌های بازی به نحوی خلق شده‌اند تا برای بازیکنان به یک چالش جدی تبدیل شوند و تجربه‌ی تک‌نفره‌ سختی را برای آن‌ها رقم بزنند.

یاسوهیرو کیتاو، مدیر روابط عمومی و بازاریابی استودیوی فرام سافتور، گفت:

این‌بار برای خلق محیط‌های بازی نیازی نبود تا دغدغه‌ای در رابطه با همکاری میان بازیکنان برای از بین بردن چالش‌های بازی یا چیزی شبیه به این داشته باشیم؛ بنابراین، تمام تمرکز خود را روی حالت تک‌نفره معطوف کردیم و درگیر محدودیت‌هایی که خلق یک محیط چندنفره به‌دنبال دارد، نبودیم. این باعث شد تا به نحو احسنت ایده‌های خود را در محیط‌های بازی پیاده کنیم.

البته نبود ویژگی‌های آنلاین مانند نوشتن یادداشت، همکاری با دیگر بازیکنان و حمله به دشمنان، باعث نمی‌شود که فکر کنیم فرام سافتور کاملا از این ویژگی‌ها فاصله گرفته است. کیتاو در این باره گفت:

البته ما عاشق این ویژگی‌ها و المان‌های آنلاین هستیم، اما دوست داریم همانند دیگران شخصیت‌های خودمان را خلق کنیم. امیدوارم در ادامه فرصتی پیدا شود تا آن المان‌ها را در بازی اجرا کنیم، اما در حال حاضر Sekiro: Shadows Die Twice قوانین خودش را دارد.

هرچند فرام سافتور مشخص نکرده است که پس از انتشار بازی Sekiro: Shadows Die Twice روی کدام اثر کار خواهد کرد، اما شواهد موجود نشان می‌دهند که این استودیو همزمان در حال کار روی دو پروژه‌ی معرفی نشده است و احتمال دارد یکی از این پروژه‌ها به دنباله‌ی Armored Core مربوط باشد.

Sekiro: Shadows Die Twice قرار است ۲ فروردین ۱۳۹۸ (۲۲ مارس ۲۰۱۹) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی منتشر شود.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده