نویسنده: سعید نیکبخت
// سه شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۳۰

تهیه کننده‌ی Dragon Age: عنوان Skyrim بازی‌های نقش آفرینی را متحول کرد

تهیه کننده‌ی بازی Dragon Age: Inquisition عقیده دارد عنوان تحسین شده‌ی Bethesda با نام The Elder Scrolls V: Skyrim، توقعات بازیکنان را از بازی‌های نقش آفرینی به کلی متحول کرد. Mark Darrah عقیده دارد پس از منتشر شدن Dragon Age II و فروش بسیار عالی Skyrim، تفکر گیمرها از این‌گونه بازی‌ها و ارزش پولی که برای این عناوین می‌پردازند، تغییر پیدا کرده است.

Skyrim ایده‌ی ساخت بازی‌های نقش آفرینی را به صورت کلی تغییر داد. Oblivion شش میلیون نسخه فروخت و پس از آن Skyrim به فروش بیست میلیون نسخه‌ای دست یافت. بنابراین این بازی تغییرات بسیار زیادی را در این صنعت به وجود آورده است. افراد سن بالا زمان کمتری را برای بازی کردن دارند، بنابراین این بازی توقع آن‌ها را در بخش گیم‌پلی عوض کرد. ناگهان Skyrim به اولین تجربه‌ی 15 میلیون نفر در سبک نقش آفرینی تبدیل شد. این‌گونه افراد انتظارات متفاوتی را از نحوه‌ی روایت داستان و جست و جو در بازی دارند. فکر کنم بزرگ‌ترین تغییری که در این سبک به وجود آمد، در زمینه‌ی جست و جو و مکاشفه بوده است.

وی گفت با ورود پلتفرم‌های نسل بعدی، تغییری در سبک بازی‌ها به وجود آمد و با پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، ممکن است بازی‌های نقش آفرینی در این نسل به نهایت تکامل خود برسند:

سخت افزار جدید باری دیگر امکان انجام کارهای بزرگ را به وجود آورده‌اند و فکر کنم این پلتفرم‌ها جان تازه‌ای را به بازی‌های نقش آفرینی داده‌اند. چیزی که ما در گذشته با عوض شدن پلتفرم‌های قدیمی دیدیم، تغییرات اساسی در سبک بازی‌ها بود. نسل قبل بازی‌های شوتر و ریسینگ به نهایت تکامل خود نرسیده بودند. اگر به گذشته و زمان پلی‌استیشن 1 نگاه کنید، بازی‌های نقش آفرینی به نهایت کمال خود نرسیده بودند. مشخص نیست که در این نسل بازی‌های نقش آفرینی به این حد کمال برسند، اما امکان رسیدن بازی‌های جهان آزاد به این مهم وجود دارد.

Darrah همچنین گفته است که Bioware زمانی در حال کار بر روی یک بازی چند نفره از سری بازی‌های Dragon Age با اسم رمز Blackfoot بوده است. تکنولوژی‌هایی که برای این بازی کنسل شده به کار گرفته شده بود، در Dragon Age: Inquisition استفاده شده است:

ما یک پروژه‌ی کنسل شده با اسم رمز Blackfoot که با موتور Frostbite تولید می‌شد را در دست ساخت داشتیم. این بازی، یک نسخه از سری بازی‌های Dragon Age و تمام آنلاین بود و مراحل ساخت آن قبل از منتشر شدن Dragon Age II شروع شده بود. این عنوان در زمینه‌ی تکنولوژی به هسته‌ی اصلی Inquisition تبدیل شد، بنابراین زمان زیادی است که ما منتظر عرضه‌ی این بازی هستیم.
بازی Dragon Age: Inquisition در تاریخ 18 نوامبر برای پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده