نویسنده: سعید نیکبخت
// جمعه, ۱۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۹

چرا بازی Evolve تنها برای پلتفرم‌های نسل بعدی منتشر می‌شود؟

بازی Evolve برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 منتشر نخواهد شد، چرا که کنسول‌های نسل قبلی توانایی اجرا کردن ایده‌های استودیوی «ترتل راک» را ندارند.
زمانی که سازنده یا ناشری اعلام می‌کند بازی آن‌ها بر روی کنسول‌های نسل قبلی قابل اجرا نیست، منظور آن‌ها این است که این پلتفر‌م‌ها توانایی اجرای ویژگی‌های بصری بازی را ندارند. اما بنابر صحبت‌های کلویی اسکو (Chloe Skew)، تهیه کننده‌ی این بازی، دلیل منتشر نشدن این بازی برای پلتفرم‌های نسل قبلی اجرا نشدن یکی از مکانیک‌های اصلی گیم‌پلی بازی بر روی پلتفرم‌های ضعیف‌تر است:
ایده‌ی ساخت این بازی را قبل از Left 4 Dead داشتیم، اما به دلیل محدویت‌هایی که در زمینه‌ی تکنیکی وجود داشت نتوانستیم آن را پیاده کنیم. موتور CryEngine برای ساخت محیط‌های زنده و واقعی بسیار خوب است. ساخت محیط‌هایی که یک هیولای 7 متری توانایی مخفی شدن در آن را دارد بسیار عالی بود، این کار یکی از قسمت‌های مهم گیم‌پلی «چهار در برابر یک» در بازی Evolve است.
بنابراین محیط‌های وسیع و سرسبز یکی از ارکان مهم گیم‌پلی بازی است و پیاده کردن آن‌ها بر روی پلتفرم‌های نسل قبلی امکان‌پذیر نبوده است. از طرفی دیگر، مت کالویل (Matt Colville)، نویسنده‌ی بازی Evolve گفته است که تیم آن‌ها به دلیل جذاب نبودن یکی از خصوصیت‌های نسل بعدی بازی، مجبور به حذف آن از بازی شده است:
ما در اصل طرح‌های جاه‌طلبانه در باره‌ی طبیعت وحشی بازی پایه‌ریزی کردیم. برای مثال، کل سیاره و محیط بازی همچون تیم سوم در بازی به طور غیرطبیعی در بازی حضور دارد که باعث می‌شود اتفاقاتی برای هر یک از تیم‌ها روی دهد و حتی منجر به شکست آن‌ها شود. با این حال در همان ابتدای ساخت بازی مجبور به حذف کردن آن شدیم. ایده‌ی دویدن در دنیای بازی، دنبال کردن هیولا و کشته شدن توسط چیزهای غیر طبیعی بازیکنان را راضی نمی‌کرد. تیم برنده بازی را می‌برد، اما از برد خود خوشحال نمی‌شد. این کار قطعا بازیکنان را ناراضی می‌کرد. بنابراین ما زندگی وحشی را برای طبیعی کردن بازی به حالت اول برگرداندیم.
بازی Evolve اوایل سال 2015 میلادی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده