نویسنده: سعید نیکبخت
// جمعه, ۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۷

کارگردان No Man’s Sky در رابطه با هدف اصلی بازیکنان در بازی می‌گوید

No Man’s Sky یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۵ است که هنوز اطلاعات زیادی از کم و کیف آن در دسترس نیست. اما طی مصاحبه‌ی اخیری که با کارگردان بازی انجام شده، وی اطلاعات جدیدی را در این رابطه داده است. با زومجی همراه باشید.
بزرگ‌ترین سوالی که در ذهن طرفداران No Man’s Sky وجود دارد، انگیزه و هدف اصلی ما در این بازی است. شان موری، کارگردان No Man’s Sky در این رابطه گفت:
پاسخ سوال شما را می‌دهم، اما پاسخ دیگری هم وجود دارد که در حال حاضر نمی‌توانم در رابطه با آن صحبت کنم. No Man’s Sky هیچ پایانی ندارد و کاربر می‌تواند به شکل‌های مختلف این بازی را انجام دهند. هسته‌ی اصلی بازی سفر بازیکنان در سیاره‌های مختلف است. اگر کاربران دوست داشته باشند به صورت خطی بازی را تجربه کنند، نقاط بیرونی یک سیاره نقطه‌ی شروع و مرکز آن پایان بازی است. همان‌طور که بازیکنان در بازی پیش می‌روند، توانایی ارتقای سفینه، سلاح و لباس‌های خود را دارند. برای این‌‌که تجهیزات شما آسیب‌پذیر است، مجبور به انجام این کارها هستید. هوش‌مصنوعی و بازیکنان دیگر به شما حمله خواهند کرد و به همین دلیل احتمال از بین رفتن یا آسیب دیدن تجهیزات شما وجود دارد. در بازی مبارزات فضایی، زمینی، معامله با بازیکنان دیگر و کاوش در سیارات مختلف وجود دارد.
no-mans-sky2
  تمام این خصوصیات در مرکز اصلی بازی قرار دارند. اکثر آن‌ها به شما پول می‌دهند و با این پول می‌توانید سفینه‌های خود را ارتقا دهید. برای مسافرت به مسافت‌های دور، بازیکنان باید این کار را انجام دهند. مثل بازی‌های دیگر، زمانی که به مرکز سیارات نزدیک می‌شوید خطر بیشتری  شما را تهدید می‌کند و بهترین سفینه‌ها را هم تنها در آن مناطق می‌توان پیدا کرد. بهترین اسلحه، لباس و منابع در دراز مدت ارزش خود را نشان می دهند.
موری در ادامه گفت شیوه‌ی طراحی بازی با اکثر بازی‌های مدرن امروز تفاوت زیادی دارد. طراحی خطی و انجام کارهای از پیش تعیین شده بازی را قابل پیش‌بینی می‌کند. برای همین هدف استودیوی هِلو گیمز ساخت یک بازی بی‌ پایان بوده است. اگر مایل هستید تا در باره‌ی No Man's Sky بیشتر بدانید مقاله‌ی آرش عیاری با عنوان « اولین نگاه به بازی No Man’s Sky » را از دست ندهید. نظر شما در رابطه با این اطلاعات چیست؟‌ آیا نسبت به بازی No Man’s Sky هیجان زده هستید؟ منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده