نویسنده: زومجی زومجی
// شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰

ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 قادر به دستیابی به گرافیک Real Time هستند

جزئیات جدیدی درمورد قابلیت‌های گرافیکی دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شده است. با زومجی همراه باشید.
برد وردل (Brad Wardell) رئیس استارداک (Stardock ) یکی از تولیدکنندگان شناخته شده برای پلتفرم رایانه‌های شخصی است، اما در بسیاری از مواقع او نظرات و دیدگاه خود در مورد دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان را با مردم در میان می‌گذارد. روز گذشته نیز او باردیگر به تشریح قابلیت‌های این دو کنسول، که از ۸ گیگابایت حافظه داخلی رم و پردازنده‌های ۸ هسته‌ای بهره می‌برند، پرداخت. او همچنین درمورد مزایای DX12 روی دو پلتفرم ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی سخن گفت. در ابتدا، به این موضوع اشاره کرد که هردو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان بسیار قدرتمند هستند و قابلیت دستیابی به گرافیک زنده و بی‌درنگ (Real Time) مثل آخرین نسخه فیلم Star Wars که در دست ساخت است را دارند:
پلی‌استیشن و ایکس‌باکس، دو دستگاه بازی فوق العاده قوی هستند و هنوز قدرت واقعی آن‌ها به نمایش گذاشته نشده است. هردوی آن‌ها دارای پردازنده‌های ۸ هسته‌ای هستند. این واقعا شگفت انگیز است. در کنار پردازنده مرکزی، آن‌ها از پردازنده‌های گرافیکی بسیار قوی، ۸ گیگابایت RAM و ساختاری ۶۴ بیتی بهره مند هستند. طرفداران این دو کنسول، باید منتظر بازی‌ها و محتویات بیشتری باشند. سخت افزار دو کنسول نسل فعلی، قادر است CGI جدیدترین نسخه Star Wars را حتی با کیفیتی بهتر ارائه کند (کیفیتی بالاتر حتی در بخش نورپردازی)
در ادامه، وردل درمورد دایرکت ایکس ۱۲ و مزایایی که این تکنولوژی با خود به ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی خواهد آورد، صحبت کرد:
این تصویر سازی، تفاوت‌های نسخه‌های اخیر DirectX  را نشان می‌دهد. در این تصویر، حروف C به معنی هسته هستند. رایانه شخصی شما، دارای هسته‌ها گوناگونی است که درون پردازنده‌های مختلف روی یک چیپ قرار دارند. در DirectX 9، تنها یکی از آن‌ها می‌توانست با پردازنده گرافیکی (GPU) در ارتباط باشد. در DirectX 10 و 11، تمامی هسته‌های شما می‌توانستند با DirectX  مستقیما در ارتباط باشند، اما این ارتباط به صورت سریالی بود (قبل از فرستاده شدن به GPU، آن‌ها وارد یک صف می‌شدند) در DirectX 12، تمامی هسته‌های سیستم می‌توانند با GPU در یک زمان در ارتباط باشند.
DirectX 12 منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده