// پنجشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۲

تیتوف: شباهت The War Z به DayZ همانند شباهت League of Legends به Dota است

طبق صحبت‌های سِرگی تیتوف (Sergey Titov)، تولید کننده‌ی بازی The War Z، محصول آن‌ها که اکنون نام آن Infestation: Survivor Stories است، به عنوان یک ادای احترام عاشقانه به بازی DayZ تلقی می‌شود. در ادامه با زومجی همراه باشید.
بازی The War Z به خاطر عرضه‌ی ضعیفش و همچنین به خاطر شباهت بیش از حد به بازی DayZ، مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته بود. مصاحبه‌ای را تیتوف پس از گذشت دو سال از عرضه بازی با سایت گیماسوترا انجام داده است و به قول معروف نوش دارو را پس از مرگ سهراب به او رسانده است. او گفت که تقلید از گیم‌پلی بازی DayZ به صورت کامل انجام نشده بود.
وقتی ما تصمیم به ساخت بازی The War Z گرفتیم، سختی و سرگرمی را در بازی DayZ  دیدیم و احساس کردیم که می‌توانیم یک بازی در همین سبک بسازیم که مخاطبان بیشتری را داشته باشد. ازبرخی جهات، پروسه‌ی کاری ما شباهت زیادی به ریوت گیمز (استودیو سازنده League of Legends) داشت. آن‌ها توانسته‌ بودند تا سبک و سیاق بازی Dota را در قالب League of Legends به مردم معرفی کنند. بدیهی است که ما اصلا در حد و اندازه‌های استودیو ریوت نیستیم و بازی ما هم به اندازه‌ی League of Legends  بزرگ نیست ولی از نظر شکل‌گیری بازی‌ها، هر دو هدف مشترکی را دنبال کرده‌اند. ما نیت خوبی داشتیم ولی تصمیمات غلطی گرفتیم که باعث شد از دیدگاه متفاوتی نسبت به آن‌ها نگاه شود.
یکی از این اشتباهات بی توجهی به ایراداتی است که از بازی گرفته می‌شد  و با غرور  به هرگونه انتقادات دست رد زدند. انحراف در مسیر ساخت بازی برای برآورده‌سازی تقاضای بازیکنان باعث شد تا یک بازی ناامیدکننده نتیجه‌ی نهایی کار آن‌ها شود. بازی Infestation: Survivor Stories یا همان The War Z در تاریخ ۱۵ اکتبر ۲۰۱۲ برای رایانه‌های شخصی ویندوزی منتشر شد و میانگین نمرات ۲۰ از ۱۰۰ را از سوی منتقدین کسب کرد. آیا شما هم با ضعیف بودن این بازی و اشتباهات سازنده‌ی آن موافق هستید؟ ما را در جریان نظرات خود قرار دهید. منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده