نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰

نینتندو سوییچ پرفروش ‌ترین کنسول ماه جولای در بازار آمریکا

The NPD Group گروه تحلیل و بررسی آمار فروش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری صنعت بازی در جدیدترین گزارش خود، به وضعیت بازار فروش ایالات متحده طی یک ماه گذشته پرداخته است.

گروه آنالیز و تحقیقات The NPD Group، طبق برنامه‌ی همیشگی خود اقدام به انتشار آمار فروش محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حوزه گیمینگ در بازار ایالات متحده و طی یک ماه گذشته کرده است. براین اساس، نینتندو سوییچ در ماه ژوئیه ۲۰۲۰ با حفظ روند موفقیت آمیز خود، لقب پرفروش‌ترین کنسول بازار را به خود اختصاص داده است. این آمار، هر دو حوزه‌ی تعداد واحدهای فروش رفته و درآمد دلاری شرکت از محل فروش این کنسول‌ها را شامل می‌شود. کنسول چندمنظوره و قابل حمل نینتندو، تا به اینجای کار پرفروش‌ترین کنسول سال ۲۰۲۰ بوده است.

کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان نیز در طول ماه‌های گذشته یک تجدید قوای دوباره را تجربه کرده و نمودارهای فروش آن‌ها همزمان با گسترش وضعیت بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا (COVID-19) مجدداً روند صعودی به خود گرفته بود. هرچند به نظر می‌رسد که این موج نیز در حال فروکش کردن باشد. گزارش جدید گروه NPD نشان می‌دهد که روند فروش کنسول‌های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت در یک ماه گذشته رو به کاهش بوده است.

نینتندو سوییچ

البته با درنظرگرفتن این نکته که در حال نزدیک شدن به زمان عرضه نسل جدید کنسول‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس قرار داریم، این آمار چندان غیرمنتظره به نظر نمی‌رسد. درواقع این میزان بالای فروش کنسول‌های PS4 و Xbox One در ماه‌های گذشته بوده که کارشناسان را غافلگیر کرده است.

اما در سمت مقابل کنسول سوییچ را داریم که ماه به ماه شرایط بهتری را تجربه می‌کند. بسیاری از کارشناسان، رشد قابل‌توجه آمار فروش این کنسول را مدیون بازی‌های جدید آن مانند Animal Crossing: New Horizons می‌دانند. نینتندو اخیراً اعلام کرد که آمار فروش جهانی کنسول‌های سوییچ از ابتدای عرضه به ۶۱.۴۴ میلیون نسخه رسیده که این رقم تا پایان ماه ژوئن محاسبه شده است.

درنهایت، مجموع درآمدهای ناشی از فروش محصولات سخت‌افزاری گیمینگ در ماه ژوئیه به ۱۶۶ میلیون دلار رسیده که در مقایسه با موعد مشابه سال گذشته، ۲ درصد افت کرده است. در این بین، آمار سال به سال این حوزه نیز با ثبت رقم ۱.۸ میلیارد دلار ۲۲ درصد رشد را در مقایسه با سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده