// پنجشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۵

ویدیو رسمی پشت صحنه فیلم Tenet ساخت سکانس های بزرگ بدون پرده سبز را نشان می‌دهد

شرکت برادران وارنر در واکنش به آغاز اکران فیلم Tenet در بسیاری از کشورهای دنیا یک ویدیو ۹ دقیقه و ۴۰ ثانیه‌ای از پشت صحنه‌ی ساخت این فیلم اکشن اورجینال را پخش کرد که شامل تصاویر و اطلاعات جالبی می‌شود.

از دست ندهید:

بالاخره به شکلی باورنکردنی برای بسیاری از سینمادارها، یک محصول سینمایی پرخرج در دوران حکم‌فرمایی ویروس کرونا/کووید 19 اکران شد تا با پذیرش ریسک مالی انجام این کار، به حمایت از سالن‌های پخش فیلم بپردازد. ولی فارغ از هر نکته‌ی جذاب دیگر، یکی از مهم‌ترین بخش‌های سازنده‌ی «تنت» را فیلم‌برداری سکانس‌های آن روی فیلم واقعی تشکیل می‌دهند. زیرا این اثر که شامل برخی از بزرگ‌ترین طراحی صحنه‌های هالیوود می‌شود، در کمتر از ۳۰۰ شات از جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری استفاده کرد. این عدد در بسیاری از محصولات مشابه به ۴۰۰۰ نزدیک می‌شود. البته در فریم‌های شامل CGI نیز «تنت» در مقابل پرده‌ی سبز ضبط نشد. حتی بازیگرهای فیلم برای ساخت آن برعکس صحبت کردن، مبارزه‌ی برعکس و واکنش متضاد به گذر عادی زمان را بارها و بارها تمرین کردند.

در آغاز تیتراژ پایانی فیلم Tenet، جمله‌ی مهمی روی تصویر نقش می‌بندد: «از ابتدا تا انتها به‌صورت واقعی روی نوارهای فیلم، فیلم‌برداری و تدوین شد»

کریستوفر نولان درصد بالایی از سکانس‌های فیلم Tenet را هم به‌صورت عادی و هم به‌صورت برعکس فیلم‌برداری کرد تا بتواند در همکاری با جنیفر لیم یعنی تدوین‌گر «تنت»، ایده‌های فیلم‌نامه‌ی خود را به دقیق‌ترین شکل ممکن به تصویر بکشد. اما حالا با پخش ویدیو رسمی پشت صحنه‌ی فیلم که البته هیچ تصویری غیر از تصاویر دیده‌شده در تریلرهای Tenet را نشان نمی‌دهد، بیشتر می‌توان گستردگی مراحل ساخت اثر را لمس کرد.

این ویدیو که شامل صحبت‌های بازیگران فیلم مانند رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی و جان دیوید واشنگتن می‌شود، تصاویری زیبا از پشت صحنه‌ی فیلم‌برداری «تنت» را به نمایش می‌گذارد. همچنین هویته ون هویتما، فیلم‌بردار فیلم هم درکنار کریستوفر نولان، بعضی از مراحل خلق «تنت» را واضح‌تر از قبل برای مخاطب توضیح می‌دهد. کنت برانا در انتهای این ویدیو می‌گوید: «Tenet سواری عجیبی است که وقتی آن را شروع می‌کنید، دیگر تا انتها نمی‌توانید از صندلی خود جدا شوید».

دانلود ویدیو پشت صحنه‌ی رسمی فیلم Tenet از آپارات

سازندگان فقط برای ضبط یک سکانس تعقیب‌وگریز در اتوبان، بیشتر از ۸ هفته یک جاده‌ی بزرگ را بستند و به کنترل کامل خود درآورند. باقی لوکیشن‌ها هم همگی واقعی هستند و هر وقت که فیلم‌نامه نیاز به رفتن کاراکترها به مکان خاصی در دنیا داشت، سازندگان هم در پشت صحنه واقعا چنین سفری را تجربه می‌کردند. به همین خاطر کریستوفر نولان «تنت» را جاه‌طلبانه‌ترین و گسترده‌ترین پروژه‌ی سینمایی خود تا به امروز می‌داند؛ پرخرج‌ترین فیلم اورجینال ۱۱ سال اخیر که برای بازگرداندن هزینه‌های تولید خود باید ۴۰۰ میلیون دلار فروش جهانی داشته باشد.

«تنت» که به‌تازگی گاسپار نوئه، تام کروز و ادگار رایت هم به تماشای آن رفتند و این فیلم را شدیدا ستایش کردند، یازدهمین ساخته‌ی بلند کریستوفر نولان است.


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده