// چهار شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱

کارتون‌های خاطره‌انگیز؛ از فوتبالیست‌ها تا میتی کومان

بچه‌های سال‌های قدیم، در میان تصاویر نه‌چندان باکیفیت جعبه‌های جادویی خانه‌شان، کارتون‌های فوق‌العاده‌ای را تماشا می‌کردند. کارتون‌هایی که زومجی در این پرونده‌ی ویدیویی، با ثانیه‌های شیرین آن‌ها، خاطره‌بازی می‌کند.

چه متولد دهه‌ی شصت و چه متولد دهه‌ی هفتاد میلادی باشید، به احتمال زیاد بارها و بارها، با شنیدن دکلمه‌ی زیبایی نصرالله مدقالچی در وسط پیش‌روی تصاویر تیتراژ آغازین کارتون «آن شرلی»، همه‌ی کارهای‌تان را رها کرده‌اید تا به تماشای قسمتی دیگر از داستان زندگی این دختر مهربان بپردازید. قسمتی دیگر از زندگی کودکی با موهای قرمز، که کم‌کم بزرگ‌تر هم شد و همیشه، جهان را با زیباترین تعریفی که می‌شود از آن در ذهن تصور کرد، توصیف می‌کرد و می‌دید. البته در دوران بچه‌های قدیم، انیمه‌ها و انیمیشن‌های سریالی زیادی، با احساسات جریان‌یافته در میان لحظات‌شان، همواره حس و حالی تا این اندازه ارزشمند و یگانه را تقدیم مخاطبان خود کرده‌اند.

ساخته‌هایی که فارغ از نقش داشتن آن‌ها در شکل‌گیری کودکی و نوجوانی خیلی‌ها (حتی کسانی که بسیار بعدتر از آن دوران متولد شدند)، اگر با کمی دقت نگاه‌شان کنیم، می‌فهمیم حرف‌ها، داده‌ها و پیام‌های لایق احترام زیادی را نیز در اوج سادگی، تحویل‌مان داده‌اند. زومجی نیز در «فریم» بیست و چهارم، که به طور ویژه برای نوستالژی‌بازی با خاطرات کودکان قدیم و به خصوص دهه شصتی‌ها تولید و منتشر شد، تازه‌ترین پرونده‌ی ویدیویی‌اش که به دنیای همین کارتون‌های ارزشمند سفر می‌کند و تا جایی که ممکن است، به صحبت درباره‌ی آن‌ها می‌پردازد را ارائه کرد. پرونده‌ای که همین‌حالا، می‌توانید آن را به شکل جداگانه هم تماشا کنید و احتمالا، توانایی یادآوری چندتا از شیرین‌ترین خاطرات‌تان از روزهای گذشته را داشته باشد.

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب

«فریم»، برنامه‌ی اختصاصی زومجی برای دنیای سینما و تلویزیون است که هر هفته چهارشنبه شب‌ها، تقدیم نگاه مخاطبان عزیزمان می‌شود. برنامه‌ای که چنین آیتم‌های جذاب و گوناگونی را همیشه در خلال ثانیه‌هایش جای داده و مدام سعی بر آن دارد که زوایای متفاوتی از جهان هنر هفتم را به زیر ذره‌بین خود ببرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده