// چهار شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰

نگاهی به سیر تحول جلوه‌های ویژه در تاریخ سینما

جدیدترین پرونده‌ی ویدیویی زومجی، به سراغ یکی از مهم‌ترین عناصر تاثیرگذار در دنیای سینما یعنی جلوه‌های ویژه رفته و تاریخچه‌ی آن را زیر ذره‌بین خود برده است.

جلوه‌های ویژه‌ی سینمایی، بیشتر از صد سال عمر دارند و در ابتدای کار اصلا شبیه به آن‌چه که امروز می‌بینیم، نبوده‌اند. چرا که از همان ابتدا، سینماگران جهان فهمیدند هنر هفتم برای ارائه‌ی پیام‌هایش، زدن حرف‌هایش، تصویر کردن سرگرمی‌هایش و روایت کردن قصه‌هایش، نیاز به چیزی ورای اتفاقات عادی و روزانه دارد. این وسط، آدم‌های مختلف، در زمان‌های مختلف و به شیوه‌های مختلف، سعی کردند کاری کنند که تخیل فیلم‌سازان، به شکلی ساده‌تر بتواند وارد فیلم‌ها شود. این‌جا بود که چیزی به نام جلوه‌های ویژه متولد شد و در طول سال‌هایی طولانی، تحولات گوناگونی را تجربه کرد تا به وضع کنونی‌اش، یعنی زمانی رسید که در آن می‌شود داخل یک اتاق بزرگ با پرده‌های سبز، یک فیلم سه‌ساعته‌ی کامل را به شکلی ساخت که مو لای درز واقعی بودنش نرود. اما این قصه، بخش‌های مهم و زیادی دارد. بخش‌هایی که به شکلی کلی و در ویدیویی پرشده از فیلم‌های تازه و بسیار بسیار قدیمی، توسط زومجی بررسی شده است.

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب

راستی، آیتم ویدیویی و اختصاصی ما که هم‌اکنون تماشایش کردید، نخستین بار هفت روز قبل و به عنوان یکی از بخش‌های «فریم ۲۲»، تقدیم مخاطبان عزیز زومجی شد. «فریم»، برنامه‌ای اختصاصی، ویدیویی، جذاب و مخصوص دنیای تلویزیون و سینما است، که زومجی هر هفته چهارشنبه شب‌ها آن را تقدیم شما همراهان ارزشمند می‌کند. برنامه‌ای که پرونده‌های سینمایی تنها یکی از بخش‌های آن هستند و به بخش‌های مختلفی از جهان هنر هفتم، توجه دارد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده