نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۱

تماشا کنید: بازی Civilization 6 رسما معرفی شد

استودیو فیرکسیس گیمز، رسما ساخت بازی Civilization 6 را تایید کرد که در تاریخ ۳۰ مهر و به صورت انحصاری برای پی‌سی عرضه خواهد شد. با زومجی همراه باشید تا نگاهی به اولین اطلاعات بازی داشته باشیم.

سری بازی‌های Civilization یکی از قدیمی‌ترین و بهترین بازی‌های استراتژیک هستند که سال ۲۰۱۶، بیست و پنجمین سالگرد این مجموعه هم محسوب می‌شود. به همین دلیل سازندگان بازی در استودیو Firaxis Games رسما ساخت نسخه ششم بازی را تایید کردند که با تغییراتی اساسی نسبت به نسخه‌های پیشین ۲۱ اکتبر ۲۰۱۶ (۳۰ مهر ۹۵) به صورت انحصاری برای رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. اد بیچ، طراح ارشد بازی، ضمن اعلام این خبر، گفت:

در Civilization 6 به ریشه‌های این سری پایبند خواهیم بود و در عین حال، المان‌های جدید و جذابی هم به بازی اضافه خواهیم کرد. در این نسخه، پیشرفت شهر‌ها به صورت عینی در روی نقشه هم قابل مشاهده خواهد بود و رهبران هر قوم، رفتار‌ها و خصوصیاتی دقیقا مشابه با شخصیت واقعی خودشان بروز خواهند داد. جلوه‌های بصری بازی الهام گرفته از نقشه‌ها و ابزار‌های عصر کاوش هستند و ما مولفه‌های جدیدی به گیم‌پلی بازی اضافه کردیم که ضمن حفظ ویژگی‌های کلیدی سری Civilization، بازی را بیش از پیش جذاب‌تر خواهند کرد.

استودیو فیرکسیس گیمز همچنین تعدادی از ویژگی‌های اصلی «تمدن ۶» را هم اعلام کرده که به شرح زیر هستند:

  • امپراطوری‌های وسیع‌تر: در این نسخه هر شهر خانه‌های متعددی را در روی نقشه اشغال خواهد کرد و به عینه شاهد گسترده‌تر شدن شهر‌ها و حکومت‌تان در روی نقشه خواهید بود. می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید و با ساخت شهر در قسمت‌های مناسب‌تر، از منابع طبیعی موجود روی نقشه استفاده کنید.
  • تحقیقات و سیستم پیشرفت واقعی‌تر: با فعال کردن آیتم‌های مختلف می‌توانید سیستم تحقیقات خود را تسریع کنید و شاهد پیشرفت سریع‌تر تمدن خودتان باشید. به‌علاوه ارسال نیرو‌ها برای کاوش دنیای اطراف و کشف فرهنگ‌های جدید، یکی دیگر از روش‌هایی است که باعث پیشرفت سریع در بازی می‌شود.
  • دیپلوماسی پویا: نحوه ارتباط شما با دیگر تمدن‌ها دائما در طول بازی دستخوش تغییرات می‌شود و دیگر از یک شکل ثابت پیروی نخواهد کرد. ممکن است حکومتی که در ابتدای بازی دشمن اصلی شما محسوب می‌شد، پس از مدتی به یکی از بهترین هم‌پیمانان شما تبدیل شود.
  • سیستم ترکیب نیرو‌ها: پیش از این همواره در یکی از خانه‌های نقشه فقط یک نوع نیرو مستقر می‌شد. ولی در این نسخه می‌توانید نیرو‌های مختلف را با هم ترکیب و در یکی از خانه‌ها مستقر کنید. مثلا می‌توانید نیرو‌های ضد تانک را با نیرو‌های پیاده نظام ترکیب کنید تا در برابر تجهیزات زرهی دشمن عملکرد بهتری داشته باشند.
  • بخش چندنفره بهتر: علاوه بر حالت‌های قدیمی بخش چندنفره، در این نسخه می‌توانید همراه با دوستان‌تان در سناریو‌های متعددی باهم بازی کنید که تمامی آن‌ها با هدف تمام کردن در مدت زمان کوتاه طراحی شده‌اند.
  • یک بازی Civilization برای همه گیمر‌ها: مهم نیست که طرفدار قدیمی این سری باشید یا برای اولین بار به سراغ آن بروید، تمدن ۶ برای همه لذت‌بخش خواهد بود؛ علاقه‌مندان قدیمی المان‌های جدیدی پیدا خواهند کرد که تنوع بیشتری به بازی می‌بخشد و سیستم آموزشی جدید بازی باعث خواهد شد تا طرفداران جدید هم راحت‌تر از گذشته وارد دنیای بازی شوند.

در پایان می‌توانید تریلر معرفی رسمی بازی را تماشا کنید:

|

منبع: VG247


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده