نویسنده: میثم سبحانی
// یکشنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

تماشا کنید: استودیو سازنده اثر Rust بازی واقعیت مجازی جدیدی به سبک Minecraft می‌سازد

استودیو فیس‌پانچ یک بازی واقعیت مجازی در سبک Minecraft معرفی کرده که Chunks نام داشته و ویژگی‌های بسیار جذابی دارد. با زومجی در ادامه این خبر همراه باشید.

استودیو Facepunch که عمده شهرت خود را مدیون ساخت بازی Rust است، اخیرا بازی واقعیت مجازی جدیدی با نام Chunks معرفی کرده است. شما می­‌توانید جهان مکعبی کاملا آشنایی که در بازی ماینکرفت نیز وجود داشت را در این بازی نیز تجربه کنید. می­‌توانید هر طور که می­‌خواهید جهان پیرامون خود یا هر آنچه را که درآسمان می‌­بینید بسازید یا آن را از بین ببرید.

اگر چه شباهت با بازی ماینکرفت و اقتباس از آن به خودی خود مشکلی ندارد، اما اگر این اثر ایده‌­های تازه‌­ای نداشته باشد و به اندازه کافی جذاب نباشد، احتمالا نمی­‌تواند مخاطب خود را از میان صاحبان مشتاق هدست واقعیت مجازی HTC Vive که هم‌­اکنون تشنه محتوای جدید برای این وسیله هستند، جذب کند.

همچنین سازندگان بازی یک تریلر جدید نیز از آن منتشر کرده‌اند که می‌توانید در ادامه آن را تماشا کنید:

|

بازی Chunks ابزاری برای ساختن ترن­‌های هوایی نیز دارد که به بازیکنان اجازه می­‌دهد بی­‌دردسر مسیر­های هوایی دلخواه خود­شان را در مناظر زیبای بازی بسازند. سپس می­‌توانند با سواری روی آن‌­ها با دید اول شخص (First Person View) ، از تماشای مناظر لذت ببرند. حتی در تصاویر منتشر شده از تریلر بازی که بدون قابلیت واقعیت مجازی پخش می­‌شد نیز این سواری جذاب به نظر می‌­آید.

پیش فروش بازی از روز سه‌­شنبه ۲۴ فروردین، در شبکه استیم با قیمت ۱۹.۹۹ دلار آغاز شده است. البته پیش‌­بینی می­‌شود به مدت ۲ الی ۴ ماه عرضه نسخه کامل آن زمان ببرد.

استودیو فیس‌پانچ در مورد این بازی گفت :

اجزای اصلی بازی Chunks طراحی شده و قابل بازی است، اما ما هم­‌چنان به نظرات شما نیازمندیم تا آن­جا که ممکن است بازی بی­‌عیب و نقص و روان اجرا شود. ما همچنین امیدواریم که در آینده‌­ای نزدیک، مجموعه‌ای جذاب از مادهای بازی و ابزارهای ساخته شده توسط کاربران را ایجاد کنیم. برای ساخت این مجموعه باید مطمئن شویم که تولید­کنندگان محتوای تکمیلی به تمامی امکانات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند. بنابراین از هواداران، بازیکنان و تولیدکنندگان محتوا تقاضا داریم که نظرات خود را با ما در میان بگذارند.

نظر شما چیست؟ آیا استودیو فیس‌­پانچ با ساخت بازی Chunks می‌­تواند موفقیت‌های ماینکرفت را تکرار کند؟

منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده