نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰

تماشا کنید: معرفی حالت های مختلف بخش چندنفره بازی Doom

پس از آنکه نقشه‌های بخش چندنفره بازی Doom معرفی شدند، حالا بتسدا به همراه استودیوی اید سافتور از ۶ حالت مختلف برای این بخش از بازی رونمایی کرده است که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. با زومجی و جزییات این خبر همراه باشید.

بتسدا با انتشار ویدیوی زیر علاوه بر معرفی ۶ حالت مختلف برای بخش چندنفره Doom، قسمت‌های کوتاهی از گیم‌پلی مربوط به آنها را به نمایش گذاشته است. این شرکت همچنین در وبسایت رسمی خود توضیحات کاملی درباره‌ این حالت‌ها ارائه کرده که در ادامه می‌توانید آنها را مشاهده کنید.

 

|

معرفی حالت‌های بخش چندنفره بازی Doom

مسابقه مرگ تیمی (Team Deathmatch): مسابقه مرگ تیمی یکی از حالت‌های کلاسیک در بخش چندنفره Doom است که اکثر بازیکن‌ها با آن آشنایی دارند. در این حالت دو تیم مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و هر یک برای کشتن اعضای تیم دیگر تلاش می‌کنند. امکان شخصی‌سازی سربازان و تجهیزات آنها وجود دارد؛ ضمن اینکه ارتقاها و سلاح‌های قدرتمند نقش اساسی برای پیروزی در مسابقات ایفا می‌کنند. در این حالت بازیکن‌ها می‌توانند با به دست آوردن یک آیتم به هیولایی اهریمنی (Demon) تبدیل شوند و به قتل‌عام تیم حریف بپردازند. هر تیمی که زودتر تعداد مشخصی از اعضای رقیب را نابود کند یا پس از اتمام زمان بازی آمار کشتن بالاتری داشته باشد برنده خواهد بود.

میدان نبرد قبیله‌ای (Clan Arena): یکی دیگر از حالت‌های آشنای بخش چندنفره، میدان نبرد قبیله‌ای نام دارد. در این حالت تیمی برنده می‌شود که تمام اعضای تیم‌های رقیب را نابود کند یا پس از پایان زمان مسابقه، تعداد اعضای بیشتری نسبت به سایر تیم‌ها در اختیار داشته باشد. دراین حالت امکان بازیابی سلامتی یا زره برای بازیکن‌ها وجود ندارد و پس از مرگ، بازگشت به بازی در کار نخواهد بود.

درو کردن روح (Soul Harvest): درو کردن روح مشابه حالت مسابقه مرگ تیمی است، اما به جای اینکه با کشتن هر دشمن امتیاز به دست آورید، باید روح دشمنان کشته شده را تصاحب کنید. روح هر سرباز به مدت مشخصی در نقشه بازی باقی می‌ماند. هر یک از اعضای تیم‌ها می‌توانند ارواح را جمع‌آوری کنند، منتها اگر یک روح به وسیله سربازان خودی تصاحب شود، هیچ امتیازی به تیم تعلق نمی‌گیرد و با این کار صرفا جلوی کسب امتیاز به وسیله تیم مقابل گرفته می‌شود. در حالت درو کردن روح، در محلی که اولین بازیکن کشته می‌شود یک آیتم ظاهر خواهد شد و سایر بازیکن‌ها با دستیابی به آن می‌توانند بدون محدودیت زمانی به هیولا تبدیل شوند. اگر یک بازیکن به وسیله هیولا کشته شود دو روح از خود به جا می‌گذارد؛ علاوه بر این اگر تیمی موفق شود یک هیولا را نابود کند می‌توان صاحب پنج روح شود.

برچسب یخی (Freeze Tag): همان‌طور که از اسم برچسب یخی می‌توان حدس زد، در این حالت شما می‌توانید بازیکنان تیم دشمن را منجمد و بی‌حرکت کنید (البته آنها هم می‌توانند این کار را با شما انجام دهند.) در این حالت هم‌تیمی‌های بازیکنی که منجمد شده است باید به او نزدیک شوند تا یخش آب شود. با شلیک یا ضربه زدن به بازیکنان منجمد شده، آنها مثل تکه‌های یخ روی زمین سر می‌خوردند و به این سو و آن سو می‌روند. این موضوع باعث می‌شود تا موقعیت‌های جالب و بامزه‌ای در بازی به وجود بیاید. مثلا اگر ببینید که یکی از اعضای تیم شما منجمد شده است می‌توانید او را به سمت نقطه‌ای خطرناک هل دهید تا مانند یخ خرد و متلاشی شود و سپس در مکان دیگری از نقشه ظاهر شده و کار را از ابتدا آغاز کند. همچنین می‌توانید با ضربه زدن به بازیکنان منجمد دشمن، مانع از آب شدن یخ آنها به کمک یاران‌شان شوید. در این حالت تیمی به پیروزی می‌رسد که تمام اعضای حریف را منجمد کرده باشد.

مسیر جنگی (Warpath): هدف اصلی در این حالت تسخیر یک نقطه مشخص از نقشه است. این نقطه به طور مداوم در حال حرکت است و هر تیمی که آن را در اختیار داشته باشد امتیاز کسب می‌کند. شما باید تمام سعی‌تان را به کار بگیرید تا مدت بیشتری این نقطه را تصاحب کنید و امتیاز بالاتری به دست آورید. در این حالت امکان تبدیل شدن به هیولا نیز وجود دارد و این مسئله به متنوع‌تر شدن روند مسابقه کمک می‌کند. شما باید انتخاب کنید که همراه تیم‌ خود می‌مانید و از ناحیه تسخیر شده در برابر دشمن محافظت می‌کنید یا در نقاط دیگر نقشه برای هیولا شدن و نابود کردن رقیب تلاش می‌نمایید.

چیرگی (Domination): در حالت چیرگی حداکثر سه نقطه در مکان‌های مختلف نقشه بازی وجود دارند که باید به وسیله تیم‌ها تصاحب شوند. هر تیم در زمانی که صاحب این نقاط باشد امتیاز کسب می‌کند و در پایان نیز تیمی برنده می‌شود که امتیاز بالاتر داشته باشد. در این حالت نیز وجود هیولا باعث متفاوت شدن روند مسابقه می‌شود. آیتمی که بازیکن‌ها برای تبدیل شدن به هیولا باید به دست آورند، به طور تصادفی در نقاط مختلف نقشه ظاهر خواهد شد. تمام بازیکن‌ها می‌توانند این آیتم را مشاهده کنند و برای گرفتن آن تلاش نمایند. از آنجا که با تبدیل شدن به هیولا می‌توان به راحتی بازیکنان دشمن را از پای درآورد، به دست آوردن این آیتم اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت؛ حتی اگر هر سه نقطه تعیین شده را تسخیر کرده باشید.

نسخه بتای محدود بخش چندنفره Doom از ۳۱ مارس تا ۳ آوریل (۱۲ تا ۱۵ فروردین) عرضه خواهد شد. بازیکنانی که قبلا بازی Wolfenstein: The New Order را پیش‌خرید کرده بودند می‌توانند به این بتا دسترسی داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بتای بخش چندنفره Doom و نحوه شرکت در آن می‌توانید به وبسایت رسمی بازی سر بزنید.

بازی Doom در تاریخ ۱۳ می (۲۴ اردیبهشت) برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر می‌شود. برای آشنایی با مهمترین ویژگی‌های این بازی می‌توانید به مطلبی که با همین موضوع در زومجی تهیه شده است مراجعه کنید.

منبع: EuroGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده