// پنجشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۰

تماشا کنید: بازی چندنفره Days of War با محوریت جنگ جهانی دوم معرفی شد

کمپانی دِریون آرتز، به تازگی پرده از ساخت یک بازی در دوران تاریک جنگ جهانی دوم برداشته که نامش Days of War است و می‌تواند به نوعی رقیب بازی Battalion 1944 باشد. برای دیدن تریلر و اطلاع از جزییات خبر با زومجی همراه باشید.

اگرچه تا به امروز بازی‌های فراوانی با محوریت موضوع تاریک و پر بحبوحه‌ی جنگ جهانی دوم ساخته شده است، اما این دوران از بس فراز و نشیب و روایت‌های گوناگون داشته که هنوز هم پتانسیل ساخت بازی‌های بیشتری را دارد و خواهد داشت. مخصوصا اگر این بازی‌ها بعد از غیبت چند ساله‌ی یک بازی شوتر اول شخص خوب با موضوع جنگ جهانی دوم ساخته شوند و باز هم اگر تمرکز این بازی بر روی بخش چند نفره‌ی آنلاین آن باشد.

پیش از این که بازی Battalion 1944 کمپانی بالک‌هِد معرفی شد و تریلر زیبای آن را در زومجی مشاهده کردید، شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند که این بازی تنها بازی خواهد بود که عزم خود را برای زنده کردن داستان و سبک بازی‌های دوران جنگ جهانی دوم جزم کرده است. اما خبر خوب اینکه اینطور نیست و بازی جدید کمپانی دِریون آرتز یعنی Days of War که به تازگی معرفی شده، خواهد آمد تا در کنار Battalion 1944 مجددا سبک شوتر اول شخص را مانند سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ میلادی زنده کند، ولی این‌ بار در بخش چند نفره‌ی آنلاین و با همان تم و حال و هوای همیشگی که بازی‌های جنگ جهانی دوم داشته‌اند.

بر اساس صحبت‌های جرج ریوارا، موسس کمپانی دِریون آرتز، فرآیند ساخت بازی Days of War از دو سال پیش آغاز شده و طبق برنامه ریزی‌های این کمپانی، قرار است در سال ۲۰۱۶ میلادی برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شود. تیم سازنده‌ی این بازی در حال حاضر یک کمپین در وب‌سایت کیک استارتر راه اندازی کرده تا به نوعی فرآیند ساخت و توسعه‌ی بازی را شتاب ببخشد. این بازی زیبا که از موتور آنریل 4 بهره می‌برد، قصد دارد سبک نبرد‌های کلاسیک و خانه به خانه‌ی جنگ جهانی دوم را مجددا احیا کند و حس نبرد پر استرس و به دور از هر نوع تجهیزات پیشرفته‌ای را به کاربر القا کند. سازندگان در این باره می‌گویند:

تنها راه برتری و مسلط شدن بر حریف خود شلیک‌های دقیق‌تر یا داشتن یک موقعیت استراتژیکی بهتر نسبت به دیگران است و نه کشتن‌‌ پیاپی چندین نفر پشت سر هم یا پریدن از روی دیوار‌ها و موانع زیاد یا همچنین کشتن حریف با استفاده از پهباد یا هر وسیله‌ی دیگری که بتوان با یک تبلت از راه دور کنترل کرد.

دیگر خبری از هلیکوپتری برای پشتیبانی، هواپیمای مجهزی برای نابودی همه‌ی حریفان، تجهیزات لیزری و از این قبیل امکانات نیست

طرفداران بازی‌های کلاسیک جنگ جهانی دوم خوب می‌توانند متوجه کمبود امکانات و سختی‌های چالش برانگیز این سبک بازی‌ها باشند. بازیکن باید نهایت دقت و خلاقیت خود را به خرج دهد تا بتواند از مهلکه‌ی نبر‌های خیابانی و خانه به خانه نجات پیدا کند. همچنین این بازی از ماد پشتیبانی خواهد کرد و از جمله سایر ویژگی‌های آن می‌توان به امکان ساخت نقشه‌ی دلخواه، قابلیت تغییر قوانین و مکانیزم‌های بازی و همچنین ابزار برای ساخت و مدیریت سرور‌ها اشاره کرد. تریلر این بازی را که ساخت آن در مرحله‌ی ابتدایی تست آلفاست، که قبل از بتا صورت می‌گیرد،  می‌توانید در زیر تماشا کنید:

  | 

طبق زمان‌بندی‌های کمپانی Driven Arts، قرار است که بازی در ابتدا برای رایانه‌های شخصی و بصورت دسترسی زود هنگام در استیم یا همان Steam Early Access در مرداد ماه ۱۳۹۵ (ماه آگوست ۲۰۱۶) عرضه و سپس نسخه‌ی کامل آن علاوه بر رایانه‌های شخصی، برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان نیز درست چند ماه بعد یعنی در اواسط آذر ماه ۱۳۹۵ (ماه دسامبر ۲۰۱۶) منتشر شود. همچنین در کمپین این بازی در وب‌سایت Kickstarter، علاقه‌مندان این سبک بازی‌ها می‌توانند با سازندگان در ارتباط بوده و از سایر بازی‌های احتمالی که ممکن است با موضوع جنگ جهانی دوم ساخته شوند، آگاهی یابند.

نظر شما در مورد این بازی و سایر بازی‌ها با محوریت موضوع جنگ جهانی دوم چیست؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی به اشتراک بگذارید.

منبع: Ign


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده