// چهار شنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Starman؛ رویایی روشن در دنیایی تاریک

در بازی موبایل Starman شما با کنترل تنها شخصیت بازی باید در میان پازل‌های مختلف به‌دنبال منبع نور بروید. ترکیب جذاب پازل‌ها با محیط آن را به یک عنوان منحصربفرد و جذاب تبدیل کرده است.

خلاقیت در بازی مستقل می‌تواند یک اثر هر چند کوچک را تبدیل به یک اثر جذاب و پرطرفدار کند. از جایی که شاید یک تیم مستقل نتواند یک بازی عظیم و با بودجه‌های بزرگ را طراحی کند اما از طرفی می‌تواند با داشتن یک ایده جذاب و خلاقانه طرفدران بسیاری را به سمت خود جذب کند. به‌عنوان مثال در میان بازی‌های موبایل می‌توان به سری Monument Valley از استودیوی Ustwo اشاره که با معماهای چالشی خود گیمرهای زیادی را سرگرم خود کرد. در این معرفی به سراغ یک بازی خلاقانه‌ی دیگر تحت عنوان Starman می‌رویم که با وجود معماهای متعدد و تم جذاب خود گیمرها را به‌راحتی سرگرم می‌کند. با معرفی این بازی همراه ما در زومجی باشید.

 نمایی از Starman

در برخی از بازی‌ها به غیر از بحث فنی از نور برای داستان سرایی نیز استفاده می‌کنند. در بازی اندروید و آیفون Starman دقیقا بحث نور در میان است. شما در قالب کاراکتری در هر مرحله باید یک منبع نور را ایجاد و بعد از باز شدن مسیر از آن عبور کنید. اتمسفر سیاه و سفید در بازی بسیار به این بحث نور کمک کرده و کاملا با آن ارتباط برقرار می‌کنید. بازی داستان خاصی را روایت نمی‌کند و شما باید با کمک جو محیط و چیز‌هایی که مشاهده می‌کنید، داستان را خودتان بسازید. محیط‌های متنوع و جذاب بازی هریک حال و هوای خود را دارند که در یکنواخت نشدن بازی کمک زیادی را می‌کند. در مجموع بازی از حیث محتوا برای مخاطب بسیار خوب و کامل کار شده است و پس از اجرای بازی کاملا محو آن می‌شوید.

گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و شما با این مکانیزم باید با محیط و همینطور پازل‌ها ارتباط برقرار کنید.

گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و شما با این مکانیزم باید با محیط و همینطور پازل‌ها ارتباط برقرار کنید. بدون هیچ نشانگری باید با کلیک روی محیط بازی کاراکتر خود را جابه‌جا کنید. برای اینکه آیتم‌های محیط را بردارید با یک بار کلیک می‌توانید این کار را انجام دهید و البته برای انداختن آن‌ها نیز با دو بار ضربه زدن متوالی می‌توانید آن را در جای مناسب رها کنید. پازل‌ها نیز به‌شدت جالب هستند، به‌عنوان مثال برای برخی از پازل‌ها باید درون یک مکعب شیشه‌ای نور بگذارید و طوری مکعب را در جای مناسب قرار دهید که نور به آن بتابد. در دیگر مکانیزم‌های بازی در جایی از آن در درون یک قایق قرار می‌گیرد و باید آن را هدایت کنید که لحظات جالبی را نیز ایجاد می‌کند. Starman شامل مراحل و پازل‌های زیاد و متفاوتی است که هرکدام شرایط خاص خود را دارند. بطورکلی بازی با یک گیم‌پلی خوب و سرگرم کننده چیزی حدود سه ساعت شما را درگیر خودش می‌کند.

 پازل در بازی Starman

تم گرافیکی سیاه و سفید و نورپردازی درون بازی به بهترین نحو طراحی شده و این موضوع را تک تک لحظه‌های بازی به چشم‌ می‌آید. نور یکی از اصلی‌ترین مکانیزم‌های در حل معما است در طراحی نیز آن به خوبی عمل کرده‌اند. موسیقی پس زمینه‌ی‌ Starman نیز بسیار جذاب و گوش‌نواز کارشده و حس آرامش‌بخشی را در طی مراحل بازی تجربه می‌کنید. بازی Starman توسط استودیوی Nada که توسط دو برادر به نام Sergio Abril و Jacobo Abril مدیریت می‌شود، طراحی شده است و خوبی توانستند یک ایده خوب را با یک گیم‌پلی آرامش‌بخش در عین حال سرگرم کننده را برای مخاطب خود ایجاد کنند.

اگر علاقه به تجربه یک اثر سرگرم کننده و همچنین خلاقانه را دارید قطعا تجربه‌ی Starman می‌تواند برای شما گزینه‌ی بسیار جذابی باشد.

بازی Starman هم‌اکنون برای اندروید و آیفون در دسترس است و شما می‌توانید مانند گذشته ازطریق لینک‌های زیر آن را دانلود و از تجربه‌ی یک عنوان خلاقانه لذت ببرید.

دانلود بازی Starman
برای تمام مقالات معرفی بازی‌های موبایل به این صفحه مراجعه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده