// یکشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Arrog؛ یک اثر مستقل مرموز

بازی Arrog شما را وارد یک ماجرای بسیار عجیب و مفهومی می‌کند که در تک تک لحظه‌های بازی نما‌های مفهومی خود را به تصویر می‌کشد.

تیم‌های بازی‌سازی مستقل اکثر اوقات ایده‌های بسیار جذابی را برای ارائه یک اثر سرگرم کننده، دارند. گاهی این آثار تبدیل یک بازی معمولی و اعتیاد آور می‌شوند و گاهی نیز با یک بار تجربه آن گیمر را به فکر برده و می‌خواهند تحلیل آن بازی را به خود مخاطب بسپارند. به‌گونه‌ای این بازی را مفهومی خطاب می‌کنند و نمی‌توان با یک بار تجربه، متوجه کلیت آن شد. از این دسته بازی‌های موبایل می‌توان به آثاری Inside از استودیوی PlayDead و The Mooseman از استودیوی Morteshka اشاره کرد. در این معرفی به سراغ بازی Arrog که به‌تازگی منتشر شده است، می‌رویم که داستان پیچیده‌ای را برای مخاطب تعریف می‌کند.

 Arrog نمایی از

نماها به اندازه‌ای چشم نواز کار شده‌‌اند که تصمیم برای قرار دادن تعدادی تصویر در این مقاله را بسیار دشوار کرده است.

برخی از بازی‌ها با استفاده بیش از اندازه و گاهی غیر منطقی از یک تم در اثر خود مانند سیاه و سفید هرچند که داستان بازی خوب باشد، ولی به تجربه کلی آن ضربه می‌زند. در بازی اندروید Arrog ولی با استفاده صحیح و منطقی از تم سیاه و سفید تجربه جالبی در کوتاه‌ترین زمان برای گیمر به ارمغان می‌آورد. بازی از جایی آغاز می‌شود که فرد به ظاهر مرد را می‌بینم که در پس زمینه بازی شروع به حرکت می‌کند و برای اینکه مسیر پیش روی‌ آن باز شود باید با حل یک سری پازل این کار را انجام بدهید. موردی که باعث توجه مخاطب می‌شود نماهایی که در حین حل برخی از پازل نمایان می‌شود. این نماها به اندازه‌ای چشم نواز کار شده‌‌اند که تصمیم برای قرار دادن تعدادی تصویر در این مقاله را بسیار دشوار کرده است. به غیر از این موارد، پازل‌های بازی هم قوی ظاهر شده‌اند و نه آنقدر پیچیده طراحی شده‌اند که مخاطب را اذیت و نه آسان که گیمر به چند کلیک ساده از آن عبور کند. برای مثال در قسمتی از بازی باید یک الگوی خاص را حفظ کرده و طبق آن یک ریتم را انجام دهید که البته نباید اشتباه در آن داشته باشید در غیر این صورت به ابتدای پازل برمی‌گردید.

پازل‌های متنوعی در طول بازی وجود دارد که بعضی از آن‌ها نیازمند دقت است.

گیم‌پلی بازی در سبک اشاره و کلیک است و باید از این طریق با پازل‌های و دیگر موارد ارتباط برقرار کنید. پازل‌های متنوعی در طول بازی وجود دارد که بعضی از آن‌ها نیازمند دقت است. مثلا در یکی از پازل ها باید از بین چندین گزینه، مورد مناسب برای جایگزین مسیر عبور کاراکتر انتخاب کنید که البته با چند بار آزمون و خطا به‌راحتی می‌توان از آن عبور کرد. دیگر پازل‌های بازی نیز نیازمند به تمرکز و حفظ یک سری الگو هستند و از آن‌ها می‌توان به‌راحتی عبور کرد. به‌طور‌کلی بازی تمرکز خود را بیشتر بر پایه‌ی ارئه یک داستان جذاب و پیچیده قرار داد و گیم‌پلی بیشتر جنبه تعامل با مخاطب را دارد ولی می‌توان از آن در طول بازی لذت برد.

 ابتدای بازی Arrog

مقاله‌های مرتبط:

همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد در این بازی با به‌تصویر کشیدن یک تم سیاه و سفید ولی در عین حالت جذاب و گیرا توجه مخاطب را به سمت خود جلب می‌کند. افکت‌های باران، کاراکترها و دیگر موارد بازی نیز به بهترین شکل ممکن استفاده شده‌اند. از طرفی موسیقی بازی به‌شدت گوشنواز و خوب طراحی شده و گفته خودشان در ابتدای بازی، اگر با هدفون آن را تجربه کنید قطعا لذت زیادی را از آن خواهید برد. استودیوی LEAP Game Studios با توسعه یک بازی کوتاه و در عین حال مفهومی و جذاب که قشر خاصی از گیمرها را هدف قرار داده به خوبی توانسته همین قشر را به سمت خود جذب کند.

اگر به بازی‌های مستقل و کوتاه که گیم‌پلی ساده‌ای دارند، علاقه‌ی خاصی ندارید می‌توان به‌عنوان یک توصیه و پیشنهاد بازی Arrog را تجربه کنید هرچند که شاید پس از اتمام بازی چیزی از آن متوجه نشوید.

بازی Arrog هم‌اکنون برای اندروید و آیفون در دسترس است و می‌توانید مانند همیشه ازطریق لینک‌های زیر آن را دانلود و از تجربه یک اثر مستقل لذت ببرید

دانلود بازی Arrog
برای تمام مقالات معرفی بازی‌های موبایل به این صفحه مراجعه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده