// یکشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۳

معرفی بازی موبایل Missile Diplomacy؛ دیپلماسی جنگ

بازی موبایل Missile Diplomacy به عنوان یک شبیه‌سازی سیاسی در سبک استراتژیک شاید گستردگی خیلی از بازی‌های مشابه را نداشته باشد، اما تجربه آن برای طرفداران این سبک خالی از لطف نیست.

بازی‌های سبک استراتژیک و مدیریتی با اینکه همیشه از ژانرهای قدیمی به حساب می‌آیند، اما هیچ‌گاه خانه‌ای بهتر از کامپیوترهای شخصی برای این دسته از آثار پیدا نمی‌شود. با وجود تمام نسل‌هایی که کنسول‌ها تا به امروز درنوردیده‌اند، تازه کم کم این روزها است که موضوع پشتیبانی از ماوس و کیبورد جدی‌تر از گذشته تلقی می‌شود. با این حال، حداقل پلتفرم موبایل طی سالیان اخیر در زمینه میزبانی از آثار استراتژیک بسیار قوی‌تر از کنسول‌ها ظاهر شده و بازی‌های مختلفی را هم با ایده‌های متفاوتی در ویترین خود جای داده است. از Clash of Clans که تبدیل به یکی از محبوب‌ترین آثار جهان شد بگیرید تا بسیاری از بازی‌های دیگر که هنوز هم طرفداران خاص خودشان را دارند. در این پست، از میان بهترین بازی‌های اندروید در سبک گفته شده، سراغ یکی از زیرژانرهای آثار استراتژیک خواهیم رفت که شاید حتی در پی‌سی هم نام‌های بزرگ زیادی برایش وجود ندارد. با این حال، بازی اندروید Missile Diplomacy تمام تلاشش را می‌کند تا تجربه قابل قبولی را از یک شبیه‌ساز سیاسی و مدیریتی به نمایش بگذارد، هر چند که شاید در نهایت این تلاش‌ها نتواند شما را برای مدت زیادی با بازی همراه کند.

Missile Diplomacy

شما باید با انتخاب یکی از کشورهای در دسترس، برای رسیدن به اهداف مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی به انتخاب خودتان تلاش کنید و مانع از پسرفت کشور در هرکدام از این بخش‌ها شوید

اگر تاکنون نسخه‌ای از سری بازی Geopolitical Simulator را تجربه کرده باشید، احتمالا با اجرای Missile Diplomacy همین مجموعه را به یاد خواهید آورد. اول از همه، بسیاری از کشورهای کره‌زمین در بازی قابل انتخاب هستند و آمار و ارقامی مثل جمعیت و روابط هر کدام از کشورها با یکدیگر تا حد قابل قبولی دقیق کار شده است. وظیفه شما این است که کشور خود را به درستی مدیریت کنید و با توجه به هدفی که در پیش دارید، موفقیت‌های قابل قبولی را به‌دست آورید. حال این هدف شما می‌تواند حمله نظامی به دیگر کشورها و افزایش قلمروتان باشد یا به برقراری صلح در منطقه و بهبود روابط تجاری با دیگر ممالک خلاصه شود. برای همه این‌ها بازی امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما خب تنوع این اختیارات آن‌قدرها هم زیاد نیست که بتواند شما را دائما هیجان زده کند. به عنوان مثال، برای مقاصد نظامی مثل حمله به کشورهای دیگر، با اینکه شما گزینه‌های زیادی را برای ساخت انواع و اقسام موشک‌ها و صنایع نظامی مختلف در اختیار دارید، اما خودِ مکانیزم حمله به کشورهای دیگر به شدت ساده و ابتدایی کار شده است که هیچ ابتکار عملی را در اختیار بازیکن قرار نمی‌دهد.

با این وجود، بازی در زمینه‌های دیگر مثل وضع قوانین مختلف، برقراری روابط دوستانه و تجاری با دیگر کشورها و حتی اعزام تیم‌های جاسوسی به مناطق مختلف برای مقاصدی چون ترور یا اغتشاش، از جمله امکانات جذابی است که بازی Missile Diplomacy در اختیار شما قرار خواهد داد. در کنار این، جهان پویای بازی هم در حال تغییر و تحول است و نبردها و رویدادهای مختلفی که در آن روی می‌دهد به شما اطلاع داده می‌شود. با این حال، نتایج و پیامد کارهایی که به دستور شما انجام می‌گیرد، آن‌طور که باید در جریان بازی محسوس نیست و گیم‌پلی بازی نمی‌تواند بازیکن را به درستی از بازتاب تصمیم‌هایش مطلع کند.

Missile Diplomacy

سازندگان سعی کرده‌اند با ارائه گرافیکی نه چندان پرزرق و برق و یک رابط کاربری ساده و قابل‌فهم، ارتباط شما با بخش‌های مختلف بازی را با کمترین پیچیدگی ممکن، حفظ کنند. در کنار این، موسیقی آرام و لذت‌بخش بازی هم چرخیدن در این منوهای تو در تو را قابل‌تحمل‌تر می‌کند و برای یک همراهی طولانی مدت با گیم‌ پلی بازی، مکمل مناسبی به نظر می‌رسد. برای دانلود بازی اندروید Missile Diplomacy می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

دانلود بازی Missile Diplomacy


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده