نویسنده: محمد رستمی
// چهار شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

معرفی بهترین کیبوردهای مخصوص بازی

صفحه‌کلیدها، یکی از عناصر کلیدی در دنیای کامپیوتر هستند. خصوصا نوع صفحه‌کلیدبرای افرادی که به صورت تخصصی با کامپیوتر تایپ یا بازی می‌کنند بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله سعی کردیم تا هفت عدد از بهترین صفحه‌کلیدهای مربوط به بازی را به شما معرفی کنیم. در ادامه با زومجی همراه باشید.

صفحه‌کلیدهای مناسب همواره در هنگام بازی کردن حس خوبی را به کاربر می‌دهند. این حس برای این دسته از کاربران از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است، زیرا هر روز زمان زیادی را درکنار صفحه‌کلیدشان سپری می‌کنند. یکی از خصوصیات مهم صفحه‌کلیدهای حرفه‌ایی و گران قیمت مخصوص بازی، کلیدهای مکانیکی است. صفحه‌کلیدهای مکانیکی به کلیدهای سوئیچی مجهز هستند و به نسبت صفحه‌کلیدهای معمولی سرعت عمل بسیار بیشتری دارند. در این مطلب برای شما ۷ عدد از برترین صفحه‌کلیدهای ساخته شده برای بازی را معرفی خواهیم کرد.  

 

Corsair-K-Strafe-Series

Corsair K/Strafe Series

صفحه‌کلید K95  کورسیر با ال ای دی های چراغ‌دار، همه امکاناتی که یک گیمر از یک صفحه‌کلید می‌خواهد را در خود جای داده است. کلید‌های این صفحه‌کلید برجسته هستند و واقعا برای تایپ و بازی عالی هستند. این صفحه‌کلید کلید‌های کنترل چند رسانه‌ایی با کیفیتی نیز دارد. کیفیت کلی ساخت صفحه‌کلید هم واقعا با استحکام و فوق‌العاده است. در همه کلید‌ها، ال‌ای‌دی‌های RGB جداگانه قرار داده شده است و رنگ تمام کلید‌ها قابل شخصی‌سازی است. امکان قرار دادن رنگ‌های مختلف برای قسمت‌های مختلف این صفحه کلید نیز وجود دارد. این صفحه‌کلید با این امکانات فوق‌العاده و این کیفیت ساخت، از نظر قیمتی در دسته صفحه‌کلیدهای گران‌قیمت قرار می‌گیرد. قیمت این صفحه‌کلید استثنایی ۱۷۰ دلار است.  

 

Logitech-G710G710-

+Logitech G710/G710

صفحه‌کلید بعدی لیست، ساخته شرکت لاجیتک، یکی از بزرگ‌ترین سازندگان تجهیزات جانبی کامپیوتر، است. کلید‌های مکانیکی این صفحه کلید پاسخگویی و حساسیت بسیار بالایی دارد و حس بازخوردی بسیار عالی به کاربر می‌دهند. طراحی و مکانیزم کلید‌ها به گونه‌ایی است که بسیار بی‌صدا عمل می‌کنند و هیچ صدای آزار دهنده‌ایی ناشی از فشردن کلید‌ها به گوش نمی‌رسد. تمام کلید‌ها داری نور پس زمینه سفید رنگ هستند و نور آنها در چهار حالت قابل تنظیم است. به علاوه اینکه کلید‌های WASD و کلید‌های جهت‌، قابلیت تنظیم روشنایی اختصاصی خود را دارند. روی این صفحه‌کلید دکمه‌های اضافه‌ای نیز تعبیه شده است که شما می‌توانید برای هریک از آنها بسته به نوع بازی و سلیقه شخصی کاربردی تعریف کنید. روی این صفحه‌کلید دکمه‌ای تعبیه شده است که GAME MODE نام دارد. طراحی این دکمه واقعا هوشمندانه است! حتما برای شما هم پیش آمده که سخت مشغول بازی باشید ناگهان دستتان به دکمه استارت یا دکمه دیگری برخورد کند و وارد محیط دسکتاپ شوید! این کلید همه دکمه‌های اضافی را غیر فعال می‌کند تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود. دو پورت USB نیز بر روی این صفحه‌کلید طراحی شده است که کار شما را برای اتصال موس، هدست و دیگر وسایل جانبی راحت‌تر می‌کند. جنس بدنه و کیفیت ساخت نیز بسیار محکم و با دوام است. قیمت این صفحه‌کلید ۱۲۹ دلار است.  

 

Razer-BlackWidow-Chroma-Series

Razer BlackWidow Chroma Series

این صفحه‌کلید ساخته شرکت ریزر مختص بازی طراحی شده است. کلید‌های این صفحه‌کلید به دلیل فاصله کمتر تا نقطه اتصال نسبت به سایر صفحه‌کلیدها در عکس‌العمل نیز سریعتر از بقیه صفحه‌کلیدها عمل می‌کنند. این قابلیت این مدل صفحه‌کلید را به گزینه‌ای عالی برای بازی تبدیل می‌کنند. صفحه‌کلید دارای نور پس زمینه است که طیف ۱۶ میلیون رنگ را پشتیبانی می‌کند. تک تک کلید‌های این صفحه‌کلید قابلیت شخصی سازی رنگ ال‌ ای دی را دارند. می‌توانید رنگ هر کلید را از بین ۱۶ میلیون رنگ انتخاب کنید. قابلیت‌های تنظیم رنگ‌ این صفحه‌کلید واقعا متنوع و فوق العاده است. کیفیت ساخت کلید‌های مکانیکی نیزبسیار بالاست، شرکت ریزر ادعا کرده که کلیدهای این صفحه‌کلید بسیار با دوام هستند و به دلیل فاصله کمتری که برای عمل کردن تا نقطه اتصال طی می‌کنند، هر یک از این کلید‌ها تا ۶۰ میلیون بار فشرده شدن دوام و کارایی دارند!  

 

WASD-2

WASD 2

صفحه‌کلید بعدی لیست برخی از ویژگی های سایر صفحه‌کلیدهای پیشنهادی را ندارد! کلیدهای این صفحه‌کلید هیچ نور پس زمینه‌ایی ندارند، اما به جای آن کل دکمه‌های صفحه‌کلید به صورت کامل قابل سفارشی سازی هستند. حتما می‌پرسید وقتی ال ای دی ندارند چگونه قابل شخصی سازی هستند! کمپانی سازنده ایده بسیار جالبی برای این صفحه‌کلیدها داشته است. شما می‌توانید در وب سایت شرکت صفحه‌کلید خود را با رنگ‌های مورد علاقه تان شخصی سازی کنید، رنگ تک تک کلید‌ها را عوض کنید، فونت‌های صفحه‌کلید را عوض کنید و نوشته‌های روی کلیدها را به سبک مورد علاقه خود روی ثبت کنید. این صفحه‌کلید نیز مشابه سایر صفحه‌کلیدهای مکانیکی لیست دکمه‌هایی بسیار نرم و بی‌صدا دارد.  

 

Aorus-Tournament-Edition

Aorus Tournament Edition

صفحه‌کلید آروس () یک صفحه‌کلید مکانیکی است که به طور اختصاصی توسط مهندسین این شرکت طراحی شده است. از خصوصیات این صفحه‌کلید می‌توان به میکروسوییچ‌های مکانیکی و با کیفیت  CHERRY MX، قابلیت Anti Ghosting  برای پشتیبانی از فشار ترکیبی کلیدهای مختلف و قرار گیری کلید‌های ماکرو در بخش Numpad اشاره کرد. بخش Numpad‌ این صفحه‌کلید به صورت مجزا طراحی شده است و در جعبه مدل مذکور حضور ندارد و باید به صورت جداگانه خریداری شود و قابلیت نصب در هردو سمت صفحه‌کلید را دارد. ویژگی CHERRY MX با استفاده از فنر بسیار نرم‌تر صدای کمتری تولید می‌کند و صفحه‌کلیدهایی که از این ویژگی‌استفاده می‌کنند بسیار حساس هستند و تنها با دو میلی‌متر فشرده شدن عمل می‌کنند. در بالای این صفحه‌کلید دو ولوم چرخنده نیز برای کنترل راحت‌تر صدا و نور پس‌زمینه طراحی شده است. تنها نقطه‌ ضعف این صفحه‌کلید عدم امکان تعریف ماکرو بدون خرید بخش  Numpad است. این صفحه‌کلید در حال حاضر با قیمتی معادل ۸۴.۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

بررسی اختصاصی زومجی از صفحه کلید آروس

 

G.SKILL Ripjaws KM780 RGB

صفحه‌کلید G.SKILL Ripjaws KM780 RGB   مشابه صفحه‌کلید آروس  یک صفحه‌کلید مکانیکی است که به میکروسوییچ‌های مکانیکی و با کیفیت  CHERRY MX و قابلیت Anti Ghosting  برای پشتیبانی از فشار ترکیبی کلیدهای مختلف مجهز شده است و کلیدهایی چرخنده‌ایی نیز به منظور کنترل صدا بر روی این صفحه‌کلید طراحی شده است. این صفحه کلید از نور پس زمینه ۱۶ میلیون رنگی بهره‌مند شده است و به راحتی توسط نرم‌افزار قابل شخصی سازی است. ۴ کلید اختصاصی نیز در بالای صقحه‌کلید قرار داده شده است که هریک را می‌توان با پروفایل رنگی مورد نظر خود برنامه ریزی کنید. ۶ کلید G‌ هم در سمت چپ صفحه‌کلید وجود دارد. کلید‌های این صفحه‌کلید به لطف قابلیت CHERRY MX‌ بسیار حساس هستند و تنها با فشاری معادل ۴۵ گرم عمل می‌کنند. کمپانی سازنده مدعی است این صفحه‌کلیدها تست‌های بسیاری را گذرانده اند و عمر کلیدهای آنها بیش از ۵۰ میلیون بار فشرده شدن را پوشش خواهد داد. 

بررسی اختصاصی زومجی از صفحه‌کلید G.Skill Ripjaws KM780

 

Logitech-G910-Orion-Spark

Logitech G910 Orion Spark

شماره آخر لیست باز هم صفحه‌کلیدی از شرکت لاجیتک است. کلید های Romer-G که در این صفحه کلید استفاده شده اند دارای نقطه عملکرد در حدود ۱/۵ میلی متر هستند و همین امر سبب شده است تا ۲۵ درصد نسبت به کلید های دیگر موجود سریعتر عمل کنند. طول عمر این کلیدها هم  ۴۰ درصد بیشتر از سوئیچ های کنونی یعنی ۷۰ میلیون بار استفاده اعلام شده است که حتی از Razer BlackWidow Chroma Series نیز بیشتر است! نور هریک از کلیدها با استفاده از پلت ۱۶ میلیون رنگی موجود در تنظیمات  قابل شخصی سازی است. این سیستم قابلیت آن را دارد تا برای هر بازی و برنامه به شکلی متفاوت برنامه ریزی شود. سیستم نوردهی نیز درست در زیر هر کلید قرار داده شده است تا هرکدام از کلیدها به صورت یکنواخت روشن شوند. این صفحه‌کلید ۹ کلید قابل تنظیم دارد که می‌توانید برای هریک بسته به نوع بازی عملکرد خاصی تعریف کنید. Logitech G910  از ۲۷ دستور در سه پروفایل پشتیبانی می کند و پروفایل‌ها به کمک نرم افزار قابل شخصی سازی هستند.  

 برای مشاهده قیمت کیبورد کامپیوتر و قیمت ماوس در فروشگاه‌های اینترنتی و مقایسه مشخصات فنی از بخش محصولات زومیت استفاده کنید. جدیدترین قیمت کیبورد تسکو، قیمت کیبورد لاجیتک، کیبورد ریزر و برندهای دیگر را در این بخش مشاهده خواهید کرد.

تهیه شده در زومجی با اقتباس از Co-op.Kinja


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده