نویسنده: آرش عیاری
// چهار شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۰

ایکس‌باکس‌وان و پلی‌استیشن 4 در یک لپ‌تاپ

نمی‌دانید Driveclub را بازی کنید یا Forza Horizen 2؟ نیازی به فکر کردن و انتخاب بین این دو ندارید اگر شما هم یک نسخه از این لپ‌تاپ عجیب را داشتید، لپ‌تاپی با صفحه نمایش ۲۲ اینچ که هر دو این‌ کنسول‌ها را در خود جای داده است. 

این لپ‌تاپ عجیب و متفاوت پلی‌باکس‌ نام دارد و می‌تواند بازی‌های هر دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان را در یک لپ‌تاپ روی صفحه نمایش ۲۲ اینچی خود اجرا کند. اِد زِریک، مهندس خودآموخته‌ای که پیش از این سابقه ساخت نسخه لپ‌تاپ هر دو کنسول را در کارنامه خود دارد، این‌بار هر دو آن‌ها را در یک جعبه قرار داده است. ساخت این  وسیله بر اساس مهندسی XBOX Due صورت گرفته است،  لپ‌تاپ/کنسولی که اد زریک پیش از این ساخته بود و شامل دو کنسول مایکروسافت (ایکس باکس ۳۶۰ و ایکس‌باکس وان) در یک لپ‌تاپ می‌شد.

پلی‌استیشن 4 در سمت چپ لپ‌تاپ و ایکس‌باکس‌وان در سمت راست آن قرار دارد و هر دو این کنسول‌ها از یک منبع تغذیه استفاده می‌کنند (تنها شکل و شمایل این دستکاه شبیه لپ‌تاپ است زیرا برای استفاده باید حتما آن را به برق متصل کنید) و در آنِ  واحد تنها از یکی از این دو کنسول می‌توان استفاده کرد. طراحی سیستمی که بتواند این دو کنسول را درون یک محفطه جای دهد بسیار سخت بود و هنوز هم مواردی وجود دارد که ممکن است کارایی این وسیله را به خطر بیندازد. برای مثال هیچ راه‌حلی وجود ندارد تا بتوان از بیرون به پورت‌های USB روی ایکس‌باکس‌وان دسترسی پیدا کرد اما هر دو وسیله از درگاه اِتِرنِت، اینترنت وایرلس و همچنین خروجی HDMI بهره می برد. اِد زِریک، سازنده این لپ‌تاپ/کنسول

از آنجایی که این دو کنسول نمی‌توانند همزمان با هم روشن باشند، یک دکمه قرمر پشت دستگاه تعبیه شده تا برق را بین این دو کنسول جابه‌جا کند؛ اما تعویض‌کننده هوشمند HDMI تعبیه شده درون دستگاه، به صورت خودکار سیگنال را بین این دو کنسول جابه‌جا می‌کند. متاسفانه این لپ‌تاپ برای فروش نیست و اگر به این‌گونه لپ‌تاپ‌های کنسولی علاقه دارید می‌توانید از نسخه‌های جدا آن‌ها استفاده کنید. این نمونه را اِد زِریک، سازنده این لپ‌تاپ، برای یک مشتری و به صورت سفارشی ساخته است. به نظر می‌رسد این لپ‌تاپ حامل خبر صلح در جنگ بین کنسول‌ها است! ویدئو زیر را تماشا کنید و نظر خود را راجع به این لپ‌تاپ عجیب و غریب با زومجی در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده