نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

با مشخصات و ویژگی‌های لپ‌تاپ Blade Stealth کمپانی Razer آشنا شوید

کمپانی ریزر یکی از شرکت‌هایی است که هر ساله در جریان نمایشگاه CES 2016، از آخرین دستاورد‌های خود در زمینه محصولات مخصوص بازی رونمایی می‌کند. حال این شرکت یک لپ‌تاپ فوق‌العاده معرفی کرده که می‌توانید در ادامه مطلب زومجی جزییات دقیق‌تری از آن مشاهده کنید.

لپ‌تاپ جدید Blade Stealh کمپانی ریزر یک لپ‌تاپ ۱۲.۵ اینچی است که با قیمت پایه ۹۹۹ دلار (۶۸۵ پوند) از ماه جاری عرضه خواهد شد. ولی حتی ابتدایی‌ترین مدل این لپ‌تاپ هم مشخصات فنی فوق‌العاده‌ای دارد. صفحه‌نمایش لمسی با رزولوشن 2560 در 1440، پردازنده i7 اینتل، ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع SSD مشخصات مدل پایه Blade Stealth هستند. قضیه وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم ریزر این باطن (!) عالی را در دل یک بدنه تمام آلومینیومی محکم، باریک و در عین حال بسیار سبک تعبیه کرده که فقط نیم کیلوگرم وزن دارد! به‌علاوه Blade Stealth در مدل بهتر و گران‌تر خود، صفحه‌نمایش 4K و هارد ۵۱۲ گیگابایتی از نوع SSD را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. صفحه نمایش این مدل قادر است طیف RGB شرکت Adobe را به شکلی ۱۰۰ درصدی نمایش دهد که کیفیت بالای آن را نشان می‌دهد.

ption id="attachment_93994" align="aligncenter" width="1170"]razer-blade-stealth-01_002 صفحه کلید لپ‌تاپ با سیستم نورپردازی اختصاصی ریزر، ترکیباتی متنوع از رنگ‌های سبز، آبی و قرمز را ارائه می‌دهد

ولی ویژگی‌های عالی این لپ‌تاپ فقط به این مشخصات خلاصه نمی‌شود و ریزر نورپردازی اختصاصی Chroma خود را در کیبورد این وسیله تعبیه کرده که می‌توانید از بین نزدیک به ۱۶ میلیون ترکیب رنگ مختلف، رنگ دلخواه خود را برای صفحه‌کلید انتخاب کنید. به‌علاوه می‌توان این نور را تنظیم کرد تا مثلا در حین شلیک دشمنان در بازی‌های شوتر اول‌شخص، به رنگ قرمز تبدیل شود.

Blade Stealth در حالت عادی با یک پردازنده گرافیکی مجتمع HD 520 عرضه می‌شود که علی‌رغم داشتن عملکردی مناسب در کاربری‌های روزانه، برای بازی کردن با کیفیت مطلوب گیمر‌ها مناسب نیست. ریزر برای رفع این کاستی، یک داک مخصوص مجزای کارت‌گرافیکی با نام Razer Core معرفی کرده که در نیمه اول سال ۲۰۱۶ و به صورت اختصاصی برای لپ‌تاپ Blade Stealth عرضه خواهد شد.

ption id="attachment_93995" align="aligncenter" width="1170"]razer-blade-stealth-02_003 داک مخصوص کارت‌گرافیکی ریزر با نام Razer Core

داک‌های مخصوص کارت گرافیکی خارجی مدتی است که در بین لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی سبک و باریک رواج پیدا کرده‌اند. برای مثال تمامی لپ‌تاپ‌های گیمینگ اخیر کمپانی Alienware از داک مخصوص کارت گرافیکی این کمپانی پشتیبانی می‌کنند که عملکرد خوبی هم دارد و با یک رابط Pci Express مخصوص به لپ‌تاپ وصل می‌شود. ولی نکته‌ای که محصول ریزر را از داک‌های دیگر متمایز می‌کند، راحتی کار با آن است. Razer Core فقط با استفاده از یک رابط Thnderbolt به لپ‌تاپ Blade Stealth متصل می‌شود و عملکرد یک کارت گرافیکی مخصوص دسکتاپ را برای لپ‌تاپ فراهم می‌کند.

ption id="attachment_93996" align="aligncenter" width="1170"]razer-blade-stealth-05_001 داک مخصوص کارت گرافیک Razer Core از طریق این پورت به لپ‌تاپ وصل می‌شود

Razer Core همچنین از تمام کارت گرافیکی‌های فعلی انویدیا و ای‌ام‌دی پشتیبانی می‌کند و فضای داخلی بزرگ آن هم امکان استفاده از کارت‌های گرافیکی با خنک‌کننده اختصاصی کمپانی‌های تولید‌کننده را هم فراهم می‌کند. به‌علاوه در قسمت پشتی این داک پورت‌های مخصوصی تعبیه شده‌اند که می‌توانید داک را به یک مانیتور مجزا وصل کنید، لپ‌تاپ خود را با آن شارژ کنید و با استفاده از پورت‌های USB آن لوازم جانبی مثل موس و کیبورد را به آن وصل کنید یا از پورت شبکه آن برای اتصال شبکه استفاده کنید. همچنین این وسیله از یک پاور داخلی ۵۰۰ واتی هم استفاده می‌کند که از تمامی کارت‌های گرافیکی فعلی به خوبی پشتیبانی می‌کند.

با استناد به آزمایش‌های عملی که در نمایشگاه CES صورت گرفته، با استفاده از کارت‌گرافیکی GTX 980 Ti انویدیا که با این داک به لپ‌تاپ متصل شده بود، بازی Fallout 4 در رزولوشن Full HD با ۹۰ فریم در ثانیه اجرا شده است.

ption id="attachment_93999" align="aligncenter" width="1170"]razer-blade-stealth-03_001 لپ‌تاپ و داک گرافیکی جدید ریزر در حال اجرای بازی Fallout 4 روی یک مانیتور مجزا

البته در کنار تمامی نکات مثبت این لپ‌تاپ، نگرانی‌هایی در مورد عمر باطری آن وجود دارد. چرا که ریزر عمر باطری این محصول را برای مدل‌هایی با صفحه نمایش QHD به میزان ۸ ساعت و برای مدل‌های 4K به میزان ۶ ساعت اعلام کرده است و تجربه نشان داده که ارقام اعلام شده توسط خود کمپانی معمولا فاصله زیادی با واقعیت دارند. به‌علاوه Razer Core فعلا قیمت مشخصی ندارد و معلوم نیست که پس از عرضه رسمی آن چه مبلغی باید برای خرید این وسیله و لپ‌تاپ بپردازید.

همچنین این لپ‌تاپ که در مرحله پیش‌فروش است، فعلا فقط از طریق فروشگاه رسمی مایکروسافت در کشور آمریکا قابل خرید است و هنوز مشخص نیست در چه تاریخی برای مردم دیگر مناطق جهان در دسترس خواهد بود.

نظر شما در مورد این لپ‌تاپ چیست؟ آیا حاضر هستید یک لپ‌تاپ مخصوص بازی بدون کارت‌گرافیک داخلی خریداری کنید؟

[alert variation="alert-info"]اگر به اخبار این رویداد علاقه‌مند هستید، می‌توانید تمام مطالب مربوط به آن را در صفحه CES 2016 مشاهده کنید.[/alert]

منبع: Cnet


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده