نویسنده: آرش عیاری
// دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۰

هدست واقعیت مجازی گلیف، یک سینما شخصی روی سر شما

یکی از تکنولوژی‌هایی که می‌تواند آینده بازی‌های ویدئویی را جهت‌دار کند و این صنعت را رو به جلو پیش ببرد، تکنولوژی واقعیت مجازی است. هدست اوکلئوس ریفت و پروژه مورفیوس سونی را می‌توان از این دسته دستگاه‌های واقعیت مجازی نامید که توانستند جای خود را در این حیطه تازه‌وارد باز کنند. حالا قصد داریم شما را با دستگاهی دیگر آشنا کنیم. با زومجی همراه باشید. 

هدست-عینک مجازی  شرکت اَوِگانت که گلیف نام دارد، یکی از تکنولوژی‌های جدیدی است که پا به عرصه واقعیت مجازی گذاشته است. در حالی که تاریخ عرضه گلیف، پاییز ۲۰۱۵ اعلام شده است، علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۵ دی‌ماه امسال(۱۵ ژانویه ۲۰۱۵) با پرداخت ۴۹۹ دلار آن را پیش‌خرید کنند، پس از این تاریخ قیمت پیش‌خرید این دستگاه به ۵۹۹ دلار افزایش خواهد یافت. این در حالی‌ است که اوکلئوس ریفت و Gear VR به ترتیب ۳۵۰ و ۲۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

اگر به خاطر داشته باشید ایده ساخت و توسعه این هدست توانست سال گذشته در سایت کیک‌استارتر، ۱.۵ میلیون دلار کمک‌ مالی جمع‌آوری کند وحالا پس از گذشت یک سال می‌توانیم نسخه اولیه و آزمایشی این محصول را در نمایشگاه CES 2015 ببینیم. گلیف که دو سال است در دست ساخت و توسعه قرار دارد،  هدست واقعیت افزوده و هدفون پخش صدا است که می‌تواند همزمان هم مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه می‌تواند تصاویر سه بعدی را مستقیما روی شبکیه چشم کاربر پخش کند و با بسیاری از دستگاه‌ها از قبیل تلفن‌های هشومند، تلویزیون و کنسول‌های بازی قابل استفاده است. گلیف از قابلیت تشخصی مسیر حرکت سر نیز بهره می‌برد، قابلیتی که چندی پیش در هدست واقعیت مجازی اکلئوس ریفت هم  مشاهده کردیم. نظر شما راجع به این تکنولوژی و هدست‌های واقعیت مجازی چیست؟ آیا این تکنولوژی می‌تواند مسیر بازی‌های ویدئویی را تغییر دهد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده