نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

معرفی‌ دو نمایشگر جدید مخصوص بازی توسط ایسوس

روز جمعه کمپانی ایسوس از دو نمایشگر جدید مخصوص بازی رونمایی کرد. این دو مانیتور که از سری Republic of Gamers این کمپانی به حساب می‌آیند هر دو ۲۷ اینچی هستند و از پنل IPS استفاده می‌کنند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

روز جمعه و در جریان مراسمی که کمپانی ایسوس در شهر سن‌فرانسیسکو برگزار کرد، این کمپانی از دو نمایشگر مخصوص بازی به نام‌های PG279Q و PG27AQ رونمایی کرد. با اینکه هر دوی این نمایشگرها ۲۷ اینچ هستند و از پنل IPS استفاده می‌کنند، اما از لحاظ خصوصیات تفاوت‌های فاحشی باهم دارند. در جدول زیر می‌توانید مشخصات این دو نمایشگر را مشاهده کنید.

 

ASUS PG27AQASUS PG279Q
رزولوشن۳۸۴۰ در ۲۱۶۰۲۵۶۰ در ۱۴۴۰
اندازه صفحه۲۷ اینچ۲۷ اینچ
نوع پنلWLED + IPSWLED + IPS
نرخ تازه‌سازی۶۰ هرتز۱۴۴ هرتز (۱۶۵ هرتز)
نسبت کنتراست۱۰۰۰ به یک۱۰۰۰ به یک
بالاترین حد روشنایی۳۰۰ نیت۳۵۰ نیت
زمان پاسخگویی۴ میلی ثانیه۴ میلی ثانیه
زاویه دید۱۷۸ درجه۱۷۸ درجه
ورودی‌ها و خروجی‌ها

HDMI 1.4

DisplayPort 1.2

دو درگاه USB نسخه ۳

جک ۳.۵ میلیمتری صدا

HDMI 1.4

DisplayPort 1.2

دو درگاه USB نسخه ۳

جک ۳.۵ میلیمتری صدا

عمق رنگ۱.۰۷ میلیارد (۱۰ بیت)۱۶.۷ میلیون (۸ بیت)
اسپیکرها۲ اسپیکر ۲ وات۲ اسپیکر ۲ وات
دیگر امکاناتNvidia G-Sync

Nvidida G-Sync

Nvidida Ultra Low Motion Blur

قیمتاعلام نشده۷۹۹ دلار

 

همانطور که در جدول بالا مشاهده کردید، نمایشگر PG279Q که از یک پنل ۲۷ اینچی WQHD IPS استفاده می‌کند، دارای نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز است. این مانیتور به دلیل نرخ تازه‌سازی بالای خودش، بیشتر برای گیمرهایی ساخته شده که علاقه به انجام بازی‌های تیراندازی اول شخص دارند. اگر رایانه شخصی‌ شما دارای کارت گرافیک انویدیا GTX960 یا سریع‌تر باشد، این نرخ تازه‌سازی به ۱۶۵ هرتز هم می‌رسد. همچنین ایسوس برای راحتی‌ کاربران، دکمه‌ای بر روی نمایشگر تعبیه کرده است که با فشار دادن آن‌، می‌توانید به سرعت بین این دو نرخ تازه سازی سوئیچ کنید. این کار ایسوس، با اینکه به نظر می‌رسد کمی‌ عجیب باشد، اما بسیار کاربردی خواهد بود.

Asus ROG Monitor

از طرف دیگر نمایشگر PG27AQ  مناسب کسانی‌ است که بیشتر بازی‌های استراتژی و شبیه‌ساز انجام می‌دهند. این نمایشگر نسبت به مدل PG279Q دارای رزولوشن بالاتری است. پنل ۲۷ اینچی‌ این مدل UHD است و دارای نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز است. همچنین نسبت به نمایشگر PG279Q، عمق رنگ بیشتری دارد. در بقیه موارد این دو نمایشگر تقریبا شبیه به هم هستند. هر دوی این نمایشگرها از تکنولوژی G-Sync شرکت انویدیا بهره می‌برند. این تکنولوژی باعث می‌شود هنگامی که نرخ فریم بازی شما به زیر ۶۰ فریم در ثانیه برسد، نسبت به نمایشگرهایی که از این تکنولوژی بهره نمی‌برند، تصویر روان‌تری را مشاهده کنید. مدل PG279Q علاوه بر تکنولوژی G-Sync، از تکنولوژی Ultra Low Motion Blur انویدیا نیز بهره می‌برد. این تکنولوژی باعث می‌شود که تاری تصاویری که در اثر حرکت سریع تصویر در مانیتور به وجود می‌آید، از بین برود.

نمایشگر مدل PG279Q از ماه نوامبر (آبان / آذر) و با قیمت ۷۹۹ دلار در دسترس خواهد بود. هنوز هیچ اطلاعاتی‌ درباره قیمت و تاریخ عرضه نمایشگر PG27AQ اعلام نشده است اما احتمال می‌رود که قیمت این مدل نیز در حدود مدل PG279Q باشد.

منبع: Anand Tech


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده