نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۴

انویدیا کارت‌های گرافیکی پیشنهادی را برای هدست‌های واقعیت مجازی معرفی کرد

پس از معرفی تکنولوژی واقعیت مجازی، کم‌کم باید منتظر ارایه سیستم مورد نیاز بازی‌های این فناوری باشیم، در همین راستا انویدیا کارت‌های گرافیکی GTX 980 و GTX 980Ti را برای داشتن ۹۰ فریم در ثانیه در بازی‌های واقعیت مجازی پیشنهاد می‌کند. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.

انویدیا تصویری منتشر کرده که بر اساس آن کاربران با استفاده از یک GTX 980 می‌توانند ۹۰ فریم در ثانیه را در بازی‌های واقعیت مجازی تجربه کنند و کارت گرافیکی GTX 980 Ti هم در حال حاضر بهترین تجربه از این بازی‌ها را فراهم می‌کند. حتی اگر این نظریه را به نوعی برنامه تبلیغاتی انویدیا برای فروش کارت‌های رده بالا بدانیم، بازهم این واقعیت وجود دارد که تجربه ۹۰ فریم در ثانیه بر روی رزولوشن 1080p در بازی‌های واقعیت مجازی نیازمند سخت‌افزار قدرتمندی است.

Nvidia-GeForce-Lineup-PC-Recomended-Hardware-Specifications

همچنین در تصویر منتشر شده از انویدیا، مشاهده می‌کنیم که این شرکت کارت‌های گرافیکی GTX 950 و GTX 960 را برای داشتن ۶۰ فریم در بازی‌های بزرگ روز و بر روی رزولوشن 1080p کافی می‌داند. نکته جالب در این مورد معرفی GTX 980Ti به عنوان کارت گرافیکی مورد نیاز برای تجربه ۶۰ فریم در ثانیه در رزولوشن 4K است که در تست‌های عملی معتبر این نتیجه بدست نیامده و برای داشتن ۶۰ فریم در ثانیه باید از خیر تعدادی از افکت‌ها گذشت.

در مورد بازی‌های معمولی و چند نفره آنلاین هم انویدیا کارت گرافیکی GTX 950 را برای داشتن ۱۲۰ فریم در ثانیه در رزولوشن 1080p کافی می‌داند.

با این‌که بازار بازی رایانه‌های شخصی طی سالیان اخیر افت پیدا کرده، ولی با این حساب انویدیا اهمیت زیادی برای رایانه‌های شخصی قائل است و با ورود رسمی هدست‌های  واقعیت مجازی در اوایل سال ۲۰۱۶ به طور حتم طرفداران زیادی برای تجربه این تکنولوژی به سوی رایانه‌های شخصی سوق پیدا خواهند کرد.

منبع: Eteknix


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده