نویسنده: محمد جهانی
// پنجشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵

رئیس سابق ایکس‌باکس: نسل آینده کنسول‌های بازی وجود خواهد داشت

بسیاری منتظرند تا اخبار و شایعاتی از کنسول‌های آینده منتشر شود اما رئیس سابق ایکس‌باکس، در مصاحبه‌ای، دیدی کلی از کنسول‌های آینده را برای طرفداران ترسیم کرده است. با زومجی، برای اطلاعات بیشتر درباره کنسول‌های آینده همراه باشید.

همواره نگرانی‌هایی پیرامون مدتی که سونی، نینتندو و مایکروسافت می‌توانند کنسول‌های بازی ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلاری به‌ بازار ارایه دهند و با استقبال گیمرها مواجه شوند، وجود داشته است. به‌تازگی، رئیس قبلی ایکس‌باکس اعلام کرده است که فکر نمی‌کند این نسل، آخرین نسل کنسول‌های بازی باشد. در مصاحبه‌ای که GeekWire با رابی باخ، رئیس قبلی ایکس‌باکس داشته است، وی درباره آینده کنسول‌های بازی و اشکالاتی که ایکس‌باکس وان در زمان عرضه با آن مواجه بوده، صحبت کرده است.

هنگامی‌که GeekWire از باخ درباره مشکلاتی که ایکس‌باکس وان در زمان عرضه با آن مواجه شد پرسید؛ وی سعی کرد کاملا در مورد این موضوع صادق باشد و گفت: « من، فکر می‌کنم برخی از این مشکلات، قابل پیش‌بینی و پیشگیری بود.»

البته مایکروسافت، این مشکلات را پشت‌سر گذاشته  و سهم کنسول ایکس‌باکس وان در ماه‌های آینده با عرضه بازی‌های درحال ساخت افزایش پیدا می‌کند. سپس، GeekWire پرسید که چگونه موفقیت نسل هشتم پیش از عرضه کنسول‌های ایکس‎باکس وان و پلی‌استیشن 4 غیرقابل پیش‌بینی بود و برخلاف تحلیل‌های کارشناسان که معتقد بودند در آینده گجت تازه‌ای جای کنسول‌های بازی را خواهد گرفت، نسل جدید به موفقیت رسید؛ باخ پاسخ داد:

در واقع، سال قبل از اینکه پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شود، همه می‌گفتند که بازار کنسول‌های بازی مرده است و آن‌ها، متعجب بودند که چرا سونی و مایکروسافت قصد انجام چنین کاری را دارند.

سوال بعدی از باخ، این بود که آیا پس از ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 نسل دیگری وجود خواهد داشت یا خیر؛ وی ذکر کرد:

من فکر می‌کنم نسل دیگری وجود خواهد داشت. اینکه کنسول‌های (آینده) چگونه خواهند بود، یک سوال بسیار جالب است. آیا رسانه‌ فیزیکی دارند؟ احتمالا نه. پس چگونه خواهند بود؟ آیا فقط یک جعبه‌بازی  خواهند بود یا چیزی فراتر از آن هستند؟چه تعادلی بین اپل تی‌وی، ایکس‌باکس‌ وان و پلی‌استیشن 4 وجود دارد؟ این پرسش‌ها واقعا جالب هستند. تیم‌ها ( منظور تیم توسعه کنسول‌های بازی) بر سر پاسخ به این سوال ، مجبور به‌رقابت هستند. نسل بعدی، یک بازی کاملا جدید است.

باتوجه به معرفی دستگاه اپل تی‌وی و تلاش این گجت برای رقابت با کنسول‌های بازی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4، سازندگان باید به‌دنبال نوآوری‌های جدیدی برای کنسول آینده خود باشند تا خرید کنسول‌های بازی آینده، توجیه‌پذیر باشد. در این‌باره، چه‌ نظری دارید؟ دیدگاه خود را با زومجی، شریک شوید.

منبع: bgr