// سه شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۴

موسس و مدیر ارشد اجرایی کمپانی OUYA از سمت خود استعفا داد

جولی اورمن یکی از موسسین و مدیران ارشد اجرایی کمپانی OUYA در حساب شخصی توییتر خود اعلام کرد که به زودی این شرکت را ترک خواهد کرد. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

خانم اورمن امروز حدود یک ساعت از وقت خود را در تویتر به تشکر از کارکنان، سازندگان و خریدارانِ محصولات این کمپانی بخاطر پشتیبانی مداومشان اختصاص داد. ایشان همچنین در یکی تویت‌های خود تایید کرد که کمپانی ریزر که در ساخت وسایل جانبی رایانه‌های شخصی به شدت تخصص دارد، اقدام به خرید کمپانی OUYA کرده است. پیش از این نیز به طور مداوم شایعاتی مبنی بر این خرید کمپانی ریزر به گوش می‌رسید که امروز بالاخره آن شایعات به حقیقت پیوستند.

کمپانی و کنسول OUYA از آن دسته تجربه‌هایی بود که تنها یک بار در زندگی اتفاق می‌فتند. حال من به دنبال تجارب مشابه جدیدی هستم. گوش به زنگ باشید.

خیلی دوست دارم که ببینم کمپانی ریزر چه برنامه‌هایی برای آینده در نظر دارد. امیدوارم که بتواند به خوبی از تیم و طرفدارن فوق العاده‌ی من مراقبت کند.

کمپانی OUYA برای اولین بار به طور جدی کار خود را با ساخت کنسولی بر پایه سیستم عامل اندروید شروع کرد. بودجه‌ی ساخت این سخت افزار توسط وب‌سایت کیک استارتر تامین شده بود اما وقتی که کنسول آن‌ها در سال ۲۰۱۳ میلادی بالاخره به بازار عرضه شد واکنش خریداران و کسانی که در تامین بودجه‌ی ساخت آن مشارکت کرده بودند اصلا مثبت نبود. منتقدین و خریداران بیش از همه بخاطر کیفیت بد ساخت گیم پد، تعداد کم بازی‌ها و رابط کاربری بد قلق عصبانی بودند. تمامی تلاش‌های کمپانی OUYA منبی بر جبران خسارات و از بین بردن مشکلات نیز نتیجه‌ای در بر نداشت. کمپانی ریزر هنوز به طور مشخص از هدف خود مبنی بر خرید بخش‌های سخت افزاری این کمپانی توضیحاتی ارائه نداده است. به هر حال هر نقشه‌ای که داشته باشند باید آن را بدون وجود یکی از خالقین این محصول ادامه دهند.

ouya

البته جدا از اظهارات اورمن خود کمپانی ریزر نیز خبر خرید دارایی‌های OUYA  را تایید کرده است اما با این حال هیچکس مبلغ مشخصی در رابطه با جزئیات قرارداد اعلام نکرده است هرچند که مین لیانگ تن یکی از موسسین کمپانی ریزر در خبری تایید کرد که مراحل پرداخت پول و اتمام قرارداد به پایان رسیده است.

نکته قابل توجه این است که ریزر دارایی‌های بخش نرم افزاری و سهام تمامی کارکنان کمپانی OUYA را برای خود برداشته اما دارایی‌ها و سهام بخش سخت افزاری را به حال خود رها کرده است. به نظر می‌رسد این دارایی‌ها با یکی از بخش‌های کمپانی ریزر که درحال ساخت محصولی بر پایه تکنولوژی واقعیت افزوده با نام Forge TV است ادغام شود.

اگر شما هم جزو دارندگان کنسول OUYA هستید کمپانی ریزر قصد دارد برای دوازده ماه به پشتیبانی از این محصول ادامه دهد اما به احتمال زیاد با عرضه‌ی پلتفرم Forge TV این کمپانی شما را با ارائه‌ی محصولات و نرم افزارهای رایگان به رها کردن این کنسول و خرید یک Forge TV تشویق خواهد کرد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Engadget


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده