نویسنده: آرش عیاری
// شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

پردازنده گرافیکی کامپیوترهای مک برای پشتیبانی از آکیولس ریفت ضعیف است

مدیر عامل شرکت آکیولس،‌ سازنده هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت اعلام کرد تا زمانی که اپل به بهبود عملکرد کارت گرافیک دستگاه‌هایش نپردازد، برای محصولات این شرکت عرضه نخواهد شد.

این‌طور که به نظر می‌رسد هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت برای محصولات اپل عرضه نخواهد شد. این موضوع تا زمانی پایدار خواهد ماند که اپل شروع به بهبود عملکرد کارت گرافیک تعبیه شده در محصولات خود کند.

پالمر لاکی، مدیر عامل کمپانی آکیولس در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت آی‌جی‌ان داشته، توضیح داده است که عملکردی که کارت گرافیک محصولات اپل ارائه می‌کنند، حتی به چیزی که هدست واقعیت مجازی ریفت به آن نیاز دارد، نزدیک هم نمی‌شود!

محصول ما -هدست واقعیت مجازی ریفت- با مک‌بوک‌های حال حاضر یا محصولاتی که می‌دانیم در آینده عرضه خواهند شد، کار نخواهد کرد. من فکر می‌کنم اپل فعلا نسبت به بهبود عملکرد دستگاه‌های خود برای تطبیق آن با انتظارات ما فعلا کاری نخواهد کرد.

انتظار می‌رود اولین مدل عمومی هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ عرضه شود. شایعاتی مبنی بر اینکه اپل در حال کار روی تکنولوژی واقعیت مجازی خود است اخیرا منتشر شده است اما هنوز هیچ اعلام رسمی از سوی اپل در مورد این قضیه وجود ندارد.

منبع: MCV