نویسنده: فرشید معتمد
// شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۸

تاریخ عرضه رسمی استیم ماشین های شرکت Valve مشخص شد

شرکتِ Valve سرانجام تاریخی را برای در دسترسِ عموم قرار دادن استیم ماشین و سخت افزارِ وابسته به آن تعیین کرد. این پی‌سی مخصوصِ بازی با کنترلرِ اختصاصی استیم در اواخرِ سال عرضه خواهد شد. با زومجی همراه باشید.

استی ماشین برای استفاده در اتاقِ نشیمن و در کنارِ ابزارِ دیگرِ منزل طراحی شده و با سیستمِ عاملِ Steam OS در تاریخ ١٠ نوامبر امسال رسما عرضه خواهد شد. محصولِ Steam Link هم که مشخصا کارِ استریم بازی‌ها را برای دستگاهِ اصلی انجام می‌دهد، در همان تاریخ در دسترس خواهد بود.

ption id="attachment_38386" align="aligncenter" width="700"]Valve Steam Machine 3 ماشین استیم همراه با کنترلر اختصاصی

شرکتِ والو همچنین اعلام کرده که تعداد محدودی از استیم ماشین و محصولاتِ مرتبط برای مشتریانی که آنها را پیش خرید کنند، کمی زودتر و در ۱۶ اکتبر آماده‌ی تحویل خواهد بود.

دو شرکت از اولین شرکت‌های سازنده‌ی استیم ماشین که در این طرح مشارکت دارند، شرکت Alienware و Syber هستند. گفته می‌شود محصولِ طراحی شده توسط Alienware قدرتی دارد که برای اجرای یک کتابخانه‌ی بزرگ با بیش از ١٠٠٠ بازی استیم و در رزولوشن 1080p روی HDTV شما کفایت می‌کند. این محصول دارای پردازنده‌ی اینتل از سری Core و همین‌طور کارتِ گرافیکِ اِنویدیا از سری GeForce GTX است که ٢ گیگابایت رم گرافیکی GDDR5 دارد و قیمتِ آن هم از ۴۴۹ دلار شروع می‌شود. اما شرکتِ Syber سه ماشین پایه‌ی دیگر را ارائه می‌کند که از ۴۴۹ دلار تا ۱۴۱۹ دلار قیمت دارند و شما را بجای بازی در 1080p، به بازی در رزولوشنِ 4K ترقیب می‌کنند. همچنین محصولاتِ Syber با استفاده از قطعات استانداردِ موجود در بازار، شاملِ قطعاتی مثلِ کارتِ گرافیکِ قدرتمندِ GTX 980 هم کاملا قابل ارتقا می‌باشد.

ption id="attachment_38378" align="aligncenter" width="700"]شرکای شرکت Valve برای ساخت ماشین های استیم شرکای شرکت Valve برای ساخت ماشین های استیم

والو می‌گوید که استیم ماشین ‌های بیشتری در راه است و ممکن است تمام آن شرکت‌هایی که در سری قبلی این محصولات قدم‌های اشتباهی برداشتند هم دوباره وارد گود شوند.

ption id="attachment_38379" align="aligncenter" width="700"]کنترلر بازی اختصاصی استیم با طراحی اختصاصی Valve کنترلر بازی اختصاصی استیم با طراحی اختصاصی Valve

مشخص شده که کنترلرِ استیم هم به همراهِ دستگاهِ اصلی و در همان زمان در دسترس خواهد بود. اما اکنون با قیمت ۴٠ پوند قابل پیش خرید است. در ادامه به ویدیوی مقدماتی کنترلر جدید استیم نگاهی داشته باشید.

منبع: hexus


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده