نویسنده: فرشید معتمد
// چهار شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

خنک کننده‌ جدید ایسوس از سری Strix با کارت GTX 980 Ti عرضه خواهد شد

نسلِ جدیدِ خنک کننده‌های سری STRIX شرکتِ ایسوس با ٣ فن در نمایشگاهِ کامپیوتِکس ۲۰۱۵ به نمایش درآمد. این خنک کننده‌ی عظیم الجثه برای اولین بار با کارتِ گرافیکِ جدیدِ GTX 980 Ti عرضه خواهد شد. برای خواندنِ خبر با ما همراه باشید.

این فن برای دفعِ حرارتِ تراشه‌هایی با TDP بالایی تا سطحِ ۲۵۰ وات طراحی شده است و تا رسیدن به آستانه‌ی دمای ۶۵ درجه‌‌ی سِلسیوس کاملا بی‌صدا و خاموش خواهد ماند و پس از گذشتن از این دما هم نویزِ کمی تولید خواهد کرد. همچنین دارای سینکِ آلومینیومی بزرگی است که حرارت را از طریق لوله‌های مسی متصل به آن دفع می‌کند.

ption id="attachment_37846" align="aligncenter" width="700"]ASUS STRIX GTX 980 Ti کارت گرافیک ASUS STRIX GTX 980 Ti با خنک کننده‌ی جدید

لوله‌های مسی دارای ضخامتِ ١٠ میلی متری بوده، پوشش نیکلی دارند و مستقیما حرارت را از سطحِ تراشه‌ی گرافیکی به سینک آلومنیومی منتقل می‌کنند. هیت‌سینک با ٣ فن ١٠٠ میلی متری خنک می‌شود که هر یک بطور مستقل از طریق برنامه‌ی ASUS Tweak قابلِ کنترل هستند. کارتِ GTX 980 Ti STRIX ، نسخه‌ی اختصاصی ایسوس از کارت GTX 980 Ti مرجع است و دارای PCB یا بردِ مدارِ چاپی بزرگی است که ١.٥ برابرِ یک کارتِ اضافه شونده‌ی استاندارد طول دارد و یک back-plate هم در پشت کارت قرار دارد. این کارت با ١٥ درصد فرکانسِ بالاتر از مدلِ مرجع فروخته خواهد شد.

ption id="attachment_37847" align="aligncenter" width="700"]ASUS STRIX GTX 980 Ti صفحه‌ی پشتی ASUS STRIX GTX 980 Ti

منبع: techpowerup


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده