نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۴

تاریخ عرضه کنسول دستی MSI Claw مشخص شد

کامپیوتر گیمینگ دستی و قابل حمل MSI CLAW با پردازنده Intel Core Ultra 7 155H، گرافیک Arc و ۳۲ گیگابایت رم از اواسط این ماه به رقابت با ایسوز و لنوو می‌رود.

MSI رسما اعلام کرد که کامپیوتر گیمینگ دستی این شرکت از تاریخ ۸ مارس (۱۸ اسفند) روانه بازار می‌شود. طبق گزارش IGN، این شرکت تأکید دارد که عرضه‌ی این محصول به‌صورت پلکانی انجام خواهد شد و این تاریخ درواقع نشان‌دهنده موج اول عرضه‌ی این کنسول خواهد بود. استور MSI از تاریخ ۱۲ مارس (۲۲ اسفند) ارسال این محصول به فروشندگان را آغاز می‌کند و فروش آن از تاریخ ۱۵ مارس (۲۵ مارس) در فروشگاه‌های ترد پارتی آغاز می‌شود.

MSI CLAW قرار است با قدرت پردازنده Meteor Lake اینتل برای رقابت با محصولات مشابه لنوو و ایسوز روانه بازار شود. MSI در این دستگاه از توان پردازشی CPU جدید Core Ultra 7 155H بهره می‌برد که با برخورداری از ۱۶ هسته و ۲۲ رشته مطمئناً تراشه قدرتمندی برای این دستگاه محسوب می‌شود. ۱۶ گیگابایت حافظه رم دو کاناله LPDDR5 و یک نمایشگر ۷ اینچی 1080p با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری آن است.

برای درک قدرت CPU این محصول باید گفت که توان پردازشی آن دو برابر بیشتر از Ryzen Z1 Extreme است. البته پیکربندی هیبریدی هسته‎‌های P و E در پردازنده‌های اینتل هنوز به انتخاب محبوبی میان سازندگان کامپیوترهای قابل حمل دستی تبدیل نشده است که شاید دلیل آن را بتوان در توان پردازش گرافیکی محدودی که این معماری با خود به‌همراه دارد جست‌وجو کرد. هرچند با معرفی سری Core Ultra 7 100H، این شرایط دیگر تغییر کرده است.

کنسول دستی MSI CLAW

بنابراین این تراشه متشکل از ۶ هسته عملکرد P و ۸ هسته بهینه E خواهد بود که درکنار ۲ هسته LP قرار می‌گیرند. گرافیک یکپارچه آن نیز روی معماری Ark Alchemist اینتل تکیه می‌کند که از ۸ هسته Xe با فرکانس عملکرد حداکثر 2.25GHz برخوردار است. پردازنده Core Ultra 7 155H یک تراشه ۲۸ واتی است که توان مصرفی آن با Max turbo Power به ۱۱۵ وات می‌رسد.

تست‌های اولیه نشان می‌دهند که گرافیک Xe-LPG اینتل رقابت تنگاتنگی را با گرافیک‌های یکپارچه RDNA 3 شرکت AMD دارد که در تراشه‌هایی مانند سری Ryzen 7040 و 8040 مورد استفاده قرار گرفته است. این رقابت می‌تواند در ادامه جالب توجه باشد و اینتل را به سمت بهبود عملکرد درایورهای خود سوق دهد.

از نظر نرم‌افزاری نیز MSI از رابط کاربری MSI Center M استفاده می‌کند. حضور نرم‌افزار MSI App Player نیز به Claw امکان پشتییبانی از بازی‌های اندروید را خواهد بخشید.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده