نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۷

کارت گرافیک RTX 4080 Super بیش از ۳ برابر سریع‌تر از PS5 ظاهر شد

دیجیتال فاندری ویدیو جالبی را با محوریت پتانسیل پردازش گرافیکی RTX 4080 Super، جدیدترین محصول انویدیا دربرابر کنسول PS5 منتشر کرده است.

گروه دیجیتال فاندری در جدیدترین مطلب بررسی سخت‌افزاری خود به سراغ کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4080 Super رفته است تا سطح عملکرد محصول جدید انویدیا را ارزیابی کند. سری SUPER کارت‌های گرافیک انویدیا با افزایش تعداد هسته‌های پردازشی یا ظرفیت حافظه گرافیکی به ارتقاء نسخه اورجینال آن می‌پردازند. اما در این تست، سه بازی A Plague Tale: Requiem و Cyberpunk 2077 درکنار Alan Wake 2 مورد بررسی قرار گرفته است که در هر دو سمت از یک تنظیمات و رزولوشن استفاده شده است.

در شرایط مشابه، کارت گرافیک NVIDIA RTX 4080 Super تا ۳.۲ برابر سریع‌تر از پردازنده PS5 عمل می‌کند. GPU جدید انویدیا در Cyberpunk 2077 بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد. اما خبر خوب برای پی سی گیمرها این است که کارت گرافیک Radeon RX 7900XTX از شرکت AMD نیز در سطح مشابهی ظاهر شده است و حداقل در بازی‌های A Plague Tale: Requiem و Alan Wake 2 می‌توان هم پای RTX4080 Super عمل کند.

بررسی PS5 در برابر RTX 4080 SUPER

اما در خصوص بازی Cyberpunk 2077 باید گفت که 7900XTX به میزان قابل توجهی کندتر از RTX4080S است اما همچنان دوبرابر سریع‌تر از PS5 ظاهر می‌شود. همان‌طور که مشاهده می‌کنید کارت گرافیک رده بالای انویدیا به سطح پردازش گرافیکی فوق‌العاده‌ای رسیده است و این خود نشان‌دهنده این است که کارت گرافیک RTX4090 به‌عنوان مدل قوی‌تر و پرچم‌دار حال حاضر انویدیا چه قدرت بی‌نظیری دارد.

فاصله عملکرد پردازنده‌های گرافیکی پی سی و ارتقاء مستمر آن‌ها، همواره کفه‌ی ترازو را در رقابت با کنسول گیمینگ به سمت پی سی گیمینگ سنگین می‌کند و این تست نشان می‌دهد که این فاصله در نسل فعلی به بیشترین حد خود رسیده است. بنابراین جالب است ببینیم که سونی با کنسول PS5 Pro چه تغییراتی برای کمتر کردن این فاصله در عین حفظ قیمت تمام شده‌ی محصول خود در سطح مناسب برای عموم کاربران اعمال خواهد کرد.

در ادامه می‌توانید با مراجعه به کانال یوتیوب دیجیتال فاندری به ویدیو کامل این بررسی نگاهی داشته باشید.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع dsogaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده