نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۵

RTX 4070Ti SUPER هشت درصد سریع‌تر از RTX 4070Ti است

نتایج به‌دست آمده نشان می‌دهد که کارت گرافیک جدید RTX 4070Ti SUPER به‌طور متوسط ۸ درصد سریع‌تر از نسخه غیر SUPER خود در تست‌ها ظاهر می‌شود.

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4070Ti SUPER از جدیدترین محصولات تیم سبز است که به‌تازگی به‌دست بررسی کنندگان مستقل محصولات سخت‌افزاری در رسانه‌های مختلف رسیده است. درحالی‌که نتایج حاصل از بررسی کارت گرافیک RTX 4070 SUPER، دیگر محصول جدید انویدیا در مقایسه با نسخه استاندارد 4070 بهبود قابل توجهی را نشان می‌داد، به‌نظر می‌رسد که ارتقاء RTX 4070Ti SUPER نسبت به نسخه Ti کارت گرافیک 4070 جزئی‌تر باشد.

البته که این نتایج به ابزار بنچمارک 3Dmark تعلق دارند و برای بررسی عملکرد گیمینگ این GPU باید یکی دو روز دیگر منتظر ماند. اولین نتایج به‌دست آمده از بنچمارک 3Dmark نشان می‌دهند که RTX 4070Ti SUPER حدود ۱۵ درصد کندتر از RTX 4080 و به‌طور متوسط ۸ درصد سریع‌تر از نسخه اورجینال RTX 4070Ti است. همچنین انتظار می‌رود که با معرفی نسخه SUPER کارت گرافیک 4080 تا آخر ماه ژانویه فاصله سطح عملکرد بین این دو مدل بیشتر هم شود.

همان‌طور که قبلا هم گفته شده بود، با عرضه نسخه جدید RTX 4080، فرایند تولید مدل اورجینال متوقف خواهد شد. نسخه غیر SUPER کارت گرافیک RTX 4070Ti نیز به سرنوشت مشابهی دچار می‌شود؛ چراکه نسخه جدیدتر با همان قیمت و کمی توان مصرفی بالاتر جایگزین آن خواهد شد. البته که نتایج تست‌های شبیه‌سازی معمولا به‌طور کامل نشان‌دهنده قابلیت‌های یک GPU نخواهند بود و باید منتظر تست‌های عملی در کاربری گیمینگ باشیم.

مشخصات کارت گرافیک GeForce RTX 4070Ti SUPER

به‌خصوص برای RTX 4070Ti SUPER که با ظرفیت حافظه گرافیکی بالاتر ۱۶ گیگابایتی عرضه شده است که ۴ گیگابایت بالاتر از نسخه اورجینال غیر SUPER محسوب می‌شود. بنچمارک 3DMark به‌طور کامل نمی‌تواند افزایش فریم بافر کارت را پوشش دهد اما ممکن است قادر به بهره‌گیری از مزیت افزایش پهنای باند حافظه آن باشد. ظرفیت حافظه گرافیکی بالاتر می‌تواند مستقیما روی تجربه گیمینگ با رزولوشن بالا و تنظیمات Ultra تأثیرگذار باشد؛ هرچند نتیجه‌ی آن تا حد زیادی به بازی مورد استفاده بستگی دارد.

بازی‌هایی که بیشتر روی توان پردازش گرافیکی GPU تکیه می‌کنند، طبیعتاً افزایش دو رقمی شاخص‌های عملکردی را تجربه خواهند کرد اما بازی‌های دیگر کمتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند. RTX 4070Ti SUPER برای عرضه در تاریخ ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) برنامه‌ریزی شده است. انتظار می‌رود نتایج بررسی گیمینگ این کارت یک روز پیش از عرضه در دسترس عموم قرار بگیرد. این کارت برخلاف کارت‌های گرافیک RTX 4080 SUPER و 4070SUPER نسخه رفرنس Founder’s Edition را دریافت نخواهد کرد.

بنابراین نتایج عملکرد آن تاحدودی به برند مورد استفاده بستگی خواهد داشت. هرچند نتایجی که در تاریخ ۳ بهمن منتشر خواهند شد، به مدل‌های اصطلاحاً MSRP تعلق دارند که با قیمت مصوب خود انویدیا به فروش می‌رسند. این بدان معنا است که همگی با فرکانس عملکرد و TDP یکسانی همراه خواهند بود. امتیازات 3DMark زیر با استفاده از درایور GeForce 551.15 به‌دست آمده است.

نتایج بنچمارک کارت گرافیک GeForce RTX 4070Ti SUPER

درنهایت نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده