نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰

کارت گرافیک RTX 4070 SUPER از نظر عملکرد بین 4070 و 4070Ti قرار می‌گیرد

نتایج بنچمارک لورفته از کارت گرافیک RTX 4070 SUPER سطح عملکرد این عضو جدید خانواده انویدیا را نشان می‌دهد.

نتایجی که ازطریق نرم‌افزار بنچمارک Geekbench فاش شده است، جزئیات مربوط‌به پیکربندی GPU کارت گرافیک RTX 4070 SUPER را تأیید می‌کنند و نشان می‌دهند که انویدیا در این تراشه از ۵۶ مولتی پروسسور جریانی استفاده می‌کند. این تعداد از واحدهای پردازشی با ضرب‌شدن در ۱۲۹ هسته‌ کودا به ۷۱۶۸ هسته این GPU منجر می‌شوند. فرکانس پایه عملکرد این هسته‌ها ۲۴۷۵ مگاهرتز و سرعت کلاک تراشه حافظه آن ۱۰.۵ گیگاهرتز یا ۲۱ گیگابیت برثانیه است.

نتایج بنچمارک GeForce RTX 4070 SUPER

اما نتایجی که به‌تازگی از عملکرد RTX 4070 SUPER در بنچمارک گیک‌بنچ منتشر شده است، امتیاز ۱۹۵۳۸۴ را برای تست OpenCL 5.5.1 و امتیاز ۲۱۹۲۳۷ را برای بنچمارک مبتنی‌بر CUDA این GPU نشان می‌دهد. واضح است که امتیاز دوم این کارت، قابلیت مقایسه با محصولات سری رادئون AMD را نخواهد داشت؛ بنابراین با داده‌های محدودی که در اختیار داریم، تنها می‌توان این محصول را با مدل‌های نزدیک نظیر RTX 4070 و RTX 4070 Ti مقایسه کرد.

بعد از اختصاص زمان قابل‌توجهی که صرف جمع‌آوری داده از پلتفرم‌های قابل مقایسه شده است، یک سری اعداد و ارقام برای مقایسه به‌دست آمد. هدف از این کار به‌دست آوردن حداقل ۱۵ تا ۲۰ سری امتیاز مشابه برای اطمینان از صحت این نتایج است. نتایج حاصل‌شده به‌شرح زیر است:

مقایسه امتیازات GeForce RTX 4070 SUPER

به‌طور خلاصه باید گفت که کارت گرافیک RTX 4070 SUPER حدودا ۷ درصد تعداد هسته‌های کمتری نسبت‌به RTX 4070 Ti SUPER دارد؛ بنابراین عملکرد آن نیز ۴ تا ۷ درصد کندتر از مدل غیر SUPER نسخه‌ Ti خواهد بود. در مقابل اگر نتایج عملکرد RTX 4070 SUPER را با کارت گرافیک RTX 4070 مقایسه کنیم، یک ارتقاء ۲۱.۷ درصدی را در تعداد هسته‌ها و یک پیشرفت ۹ الی ۱۲.۶ درصدی را در عملکرد آن مشاهده خواهیم کرد. احتمالا دلیل این اتفاق افزایش جزئی توان مصرفی آن به میزان ۱۰ درصد یا ۲۰ وات بوده است.

نتایج بنچمارک Geekbench ممکن است به نسبت عملکرد گیمینگ یک GPU در عمل تفاوت داشته باشد. ضمن اینکه یافتن داده‌های مناسب برای مقایسه نیز می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. درواقع این آزمون‌ها به‌جای نمایش عملکرد واقعی کارت گرافیک RTX 4070 SUPER تنها نشانه‌هایی از عملکرد مورد انتظار آن را نشان می‌دهند.

علاقه‌مندان می‎‌توانند در تاریخ ۲۶ دی ۱۴۰۲ (۱۶ ژانویه ۲۰۲۴) انتظار انتشار نتایج رسمی بررسی عملکرد این کارت گرافیک را داشته باشند.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده