نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۶

اطلاعات و تصاویر کنسول دستی MSI CLAW فاش شدند

کامپیوتر گیمینگ دستی و قابل حمل MSI CLAW با پردازنده Intel Core Ultra 7 155H، گرافیک Arc و ۳۲ گیگابایت رم به رقابت به ایسوز و لنوو می‌رود.

در کمتر از ۲۴ ساعت از انتشار اولین تیزر MSI در شبکه‌های اجتماعی، نام، تصاویر و مشخصات فنی کنسول دستی یا کامپیوتر گیمینگ قابل حمل MSI CLAW فاش شده است. این دستگاه که CLAW نامیده شده است، قرار است با قدرت پردازنده Meteor Lake اینتل برای رقابت با محصولات مشابه لنوو و ایسوز روانه بازار شود. MSI در این دستگاه از توان پردازشی CPU جدید Core Ultra 7 155H بهره می‌برد که با برخورداری از ۱۶ هسته و ۲۲ رشته مطمئناً تراشه قدرتمندی برای این دستگاه محسوب می‌شود.

برای درک قدرت CPU این محصول باید گفت که توان پردازشی آن دو برابر بیشتر از Ryzen Z1 Extreme است. البته پیکربندی هیبریدی هسته‎‌های P و E در پردازنده‌های اینتل هنوز به انتخاب محبوبی میان سازندگان کامپیوترهای قابل حمل دستی تبدیل نشده است که شاید دلیل آن را بتوان در توان پردازش گرافیکی محدودی که این معماری با خود به‌همراه دارد جست‌وجو کرد. هرچند با معرفی سری Core Ultra 7 100H، این شرایط دیگر تغییر کرده است.

تصاویر کنسول دستی MSI CLAW

بنابراین این تراشه متشکل از ۶ هسته عملکرد P و ۸ هسته بهینه E خواهد بود که درکنار ۲ هسته LP قرار می‌گیرند. گرافیک یکپارچه آن نیز روی معماری Ark Alchemist اینتل تکیه می‌کند که از ۸ هسته Xe با فرکانس عملکرد حداکثر 2.25GHz برخوردار است. پردازنده Core Ultra 7 155H یک تراشه ۲۸ واتی است که توان مصرفی آن با Max turbo Power به ۱۱۵ وات می‌رسد.

تست‌های اولیه نشان می‌دهند که گرافیک Xe-LPG اینتل رقابت تنگاتنگی را با گرافیک‌های یکپارچه RDNA 3 شرکت AMD دارد که در تراشه‌هایی مانند سری Ryzen 7040 و 8040 مورد استفاده قرار گرفته است. این رقابت می‌تواند در ادامه جالب توجه باشد و اینتل را به سمت بهبود عملکرد درایورهای خود سوق دهد.

بدنه کنسول MSI CLAW

پورت های کنسول دستی MSI CLAW

اطلاعات فاش شده از مشخصات فنی این دستگاه همچنین به حافظه ۳۲ گیگابایتی آن اشاره دارد که دو برابر بیشتر از ظرفیت رم لنوو Go و ایسوز ROG Ally است. البته این احتمال وجود دارد که MSI کانفیگ‌های مختلفی از این دستگاه را عرضه کند؛ چراکه همه‌ی کاربران به چنین ظرفیت رمی نیاز نخواهند داشت.

این کنسول دستی قرار است هفته آینده در رویداد CES 2024 به‌صورت رسمی معرفی شود. هرچند به‌نظر می‌رسد که افشای مشخصات و جزئیات کامل این دستگاه سورپرایز MSI برای هواداران را خراب کرده باشد. ظاهراً معرفی این دستگاه جزء برنامه‌های MSI برای تبلیغات بازار چین بوده که پیش از موعد به اشتراک گذاشته شده است. بنابراین به‌نظر می‌رسد که مقصر این امر خود MSI باشد.

مشخصات فنی کنسول های دستی

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده