نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰

کارت گرافیک RX 7600 XT احتمالا در راه است

وب‌سایت رسمی نهاد قانون‌گذاری EEC در فهرست جدید خود به کارت‌های گرافیک جدید RX 7700 ،Radeon RX 7600 XT و RX 7800 اشاره کرد.

وب‌سایت کمیسیون اقتصادی اوراسیا (EEC) به‌عنوان یکی از نهادهای قانون‌گذار در زمینه قطعات الکترونیکی، به ثبت و رجیستر تجهیزات پیش از ورود به بازار حوزه اوراسیا می‌پردازد. حال در جدیدترین به‌روزرسانی فهرست تجهیزات ثبت‌شده در این سایت، یک شرکت تقریبا ناشناخته به نام Arktek به چشم می‌خورد که حضور کمرنگی در بازار بین‌المللی دارد.

این شرکت که اغلب به تولید کارت‌های گرافیک انویدیا و AMD می‌پردازد، شماری از محصولات جدید خود مبتنی‌بر پردازنده‌های گرافیکی رادئون AMD را به ثبت رسانده است که در بازارهای منتخب عرضه خواهند شد. فهرست محصولات جدید آرکتک برای بازار چین به عرضه احتمالی کارت‌های RX 7700 ،Radeon RX 7600 XT و RX 7800 اشاره دارد.

Radeon RX 7600 XT, RX 7700 and RX 7800 در فهرست فاش شده EEC

گاهی اوقات اطلاعات ثبت‌شده در فهرست EEC با واقعیت تفاوت‌هایی دارند. بسیاری از شرکت‌های مستقل اغلب از سوی تولیدکننده‌های OEM بزرگ‌تر و شرکای تجاری انویدیا و AMD فعالیت می‌کنند که سرنوشت محصولات برنامه‌ریزی‌شده برای آن‌ها در برخی موارد دستخوش تغییر می‌شود و گاهی هرگز به‌صورت رسمی عرضه نمی‌شوند. از سوی دیگر گاهی اوقات مدل‌های کاستوم آن‌ها چند هفته یا چند ماه دیرتر روانه بازار می‌شوند.

کارت های گرافیک ثبت شده در وبسایت ARKTEK

آرکتک درحال حاضر از خانواده Radeon محصولاتی از سری Radeon RX 6600 و RX 500 را به کاربران ارائه می‌کند؛ بنابراین در آینده می‌توان عرضه محصولات بیشتری از سری RDNA3 را از سوی این شرکت انتظار داشت. جدای از این سه مدل، سایر محصولات ثبت‌شده برای این شرکت با لاین-آپ پیشنهادی فعلی AMD مطابقت دارند.

در خصوص شایعات مربوط‌به این محصولات باید گفت که فعلا فقط گمانه‌زنی‌هایی از احتمال عرضه Radeon RX 7600 XT در سال ۲۰۲۴ به گوش می‌رسد. در خصوص RX 7700 و مدل غیر XT کارت گرافیک RX 7800 نیز اولین‌بار است که اطلاعاتی از آن‌ها دیده می‌شود و طرفدارها باید منتظر انتشار اطلاعات موثق بمانند.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده