نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۹

مشخصات کامل کارت‌های گرافیک سری RTX 40 SUPER فاش شد

جزئیات کاملی از مشخصات فنی کارت‌های گرافیک سری RTX 40 SUPER منتشر شده است که اطلاعاتی همچون حافظه ۲۳ گیگابایتی RTX 4080 SUPER را تأیید می‌کند.

به‌نظر می‌رسد که انویدیا به جمع‌بندی نهایی در خصوص مشخصات فنی کارت‌های گرافیک ارتقاء یافته‌ی سری RTX 40 SUPER رسیده است. براین‌اساس انتظار می‌رود که کارت گرافیک RTX 4080 SUPER سریع‌ترین حافظه گرافیکی GDDR6X در لاین آپ RTX 40 را داشته باشد. درحالی که نسخه اورجینال این GPU درحال حاضر از حافظه گرافیکی ۲۲.۴ گیگابیت برثانیه برخوردار است، حالا انویدیا در نسخه SUPER این ماژول ۱۶ گیگابایتی GDDR6X را به سرعت ۲۳ گیگابیت برثانیه ارتقاء خواهد داد.

این تغییر به بهبود ۲.۶ درصدی پهنای باند حافظه و رسیدن آن به سطح ۷۳۶ گیگابایت بر ثانیه در رابط گذرگاه ۲۵۶ بیت منجر می‌شود. این در حالی‌است که کارت‌های گرافیک RTX 4070 SUPER و RTX 4070 Ti SUPER همچنان از همان ماژول حافظه ۲۱ گیگابیتی استفاده خواهند کرد.

مشخصات مربوط به کارت های گرافیک RTX 40 SUPER

علاوه‌بر‌این اطلاعات مربوط‌به سرعت کلاک پردازنده‌ها به شرکای تجاری انویدیا ابلاغ شده است که اختلاف عملکرد این تراشه‌ها با نسخه‌ی اورجینال آن‌ها را نشان می‌دهد. در این بین، RTX 4080 SUPER بیشترین بهبود را به خود اختصاص داده است تا در مقایسه با نسخه غیر SUPER از فرکانس بیس/بوست ۲۲۰۵/۲۵۰۵ مگاهرتز به ۲۲۹۵/۲۵۵۰ مگاهرتز برسد.

در خصوص مدل‌های RTX 4070 TI SUPER و RTX 4070 SUPER انتظار می‌رود که سرعت بوست کلاک آن‌ها مشابه نسخه اورجینال باشد و تنها تغییر ملموس در فرکانس کلاک بیس باشد که با افزایش ۶۰ مگاهرتزی سرعت کلاک RTX 4070 SUPER به ۱۹۸۰ و افزایش ۳۰ مگاهرتزی RTX 4070 TI SUPER به ۲۳۴۰ مگاهرتز برسد.

جزئیات مربوط‌به توان مصرفی این تراشه‌ها نیز نشان می‌دهد که TDP مدل‌های 4080S و 4070TiS به ترتیب ۳۲۰ و ۲۸۵ وات و RT 4070 SUPER نیز ۲۲۰ وات خواهد بود که تنها مورد آخر یک افزایش جزئی ۲۰ واتی را نسبت به مدل قبلی نشان می‌دهد. تمام مدل‌های کاستوم تایید شده قرار است از کابل‌های 12VHPWR استفاده کنند و فعلا خبری از کانکتورهای استاندارد نیست.

مشخصات کارت های گرافیک سری RTX SUPER

زمانبندی عرضه تعیین شده برای کارت‌های گرافیک سری RTX 40 SUPER به این ترتیب است: RTX 4070 SUPER برای ۱۷ ژانویه (۲۷ دی)، RTX 4070 Ti SUPER برای ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) و RTX 4080 SUPER برای ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن). جزئیات مربوط‌به قیمت عرضه این محصولات هنوز مشخص نیست.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده