نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۱

LG از اولین مانیتور 4K OLED خود با ویژگی Dual-Hz رونمایی کرد

مانیتور ۳۲ اینچی UltraGear OLED شرکت LG از دو حالت با رزولوشن‌ و نرخ نوسازی تصویر مختلف پشتیبانی می‌کنند که با یک کلید می‌توان بین آن‌ها جابه‌جا شد.

LG از مانیتور جدید UltraGear OLED خود تحت عنوان مدل 32GS95UE رونمایی کرده است. این نمایشگر به‌عنوان اولین مانیتور نوآورانه این شرکت با قابلیت Dual-Hz شناخته می‌شود که براساس توضیحات ارائه شده، امکان پشتیبانی از دو رزولوشن و رفرش ریت مختلف را برای کاربر فراهم می‌کند. درواقع بسته به نیاز، می‌توانید به‌راحتی بین دو حالت با رزولوشن 4K و نرخ نوسازی تصویر 240Hz یا Full HD و رفرش ریت 480Hz سوییچ کنید.

برای این منظور، یک کلید مخصوص تعبیه شده است که امکان انتخاب حالت بهینه مدنظر گیمرها برای هر بازی را در ترکیب رزولوشن و رفرش ریت فراهم می‌کند. LG حالت 1920x1080 و 480Hz را بیشتر برای بازی‌های شوتر رقابتی و سرعتی توصیه می‌کند و در مقابل، حالت 3840x2160 و 240Hz را برای بازی‌های داستانی و آثاری که بیشتر روی جلوه‌های گرافیکی تمرکز دارند، مناسب‌تر می‌داند.

مانیتور جدید ال جی با قابلیت Dual-Hz

مانیتور Dual-Hz شرکت LG

LG همچنین تکنولوژی OLED را برای این مانیتور منحصر‌به‌فرد بهینه‌سازی کرده است که مطابق آن، زمان پاسخگویی «خاکستری به خاکستری» ۰.۰۳ میلی ثانیه قابل دستیابی خواهد بود. مشخصات فنی این مانیتور نشان می‌دهد که ۹۸.۵ درصد طیف رنگی DCI-P3 در این پنل 4K تحت پوشش قرار گرفته است و نسبت کنتراست 1.500.000:1 برای آن تأیید می‌شود. همچنین این مانیتور ۳۲ اینچی باتوجه به تراکم پیکسلی آن از بهترین و بهینه‌ترین توازن برای یک نمایشگر 4K برخوردار است.

ضمن اینکه این نمایشگر از گواهینامه استاندارد VESA DisplayHDR True Black 400 برخوردار بوده و با فناوری‌های انویدیا G-Sync و AMD FreeSync Premium Pro سازگاری دارد. آپشن‌های ارتباطی آن نیز شامل ۲ درگاه HDMI 2.1 و یک پورت DisplayPort 1.4 می‌شوند.

اما نکته قابل ذکر دیگر این است که LG علاوه‌بر این نمایشگر پرچم‌دار از ۵ مدل دیگر با پنل‌های OLED نیز رونمایی می‌کند که بسته به نسبت ابعاد، رزولوشن‌های 3440x1440 یا 2560x1440 را برای کاربران به‌همراه دارند. جزئیات مربوط‌به این مدل‌ها را در فهرست زیر مشاهده می‌کنید.

فهرست مانیتورهای جدید LG

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده